Na sluimer automagisch netwerkverbinding herstellen....

How to?.... als ik nu ff ga verzitten kan ik alle verbindingen (die ik liever aan heb staan) weer herstellen.... ik start al wel op met automagische netwerkverbinding, maar zou het wel handig vinden dat dit ook het geval is na het ontwaken uit sluimer (klep van appelflap dicht/open).

Fanks :slight_smile:

Gewoon op automatisch zetten en de netwerkkabel erin doen. Dan doet alles het weer. Simpel toch? Als je draadloos werkt kun je een voorkeurs accesspoint aangeven, werkt op dezelfde manier.

Pbook

ai, ik heb me weer es half uitgedrukt...

ik bedoel eigenlijk een netwerkverbinding naar een schijf op een windozebak… dus niet zozeer de verbinding met het internet, maar een netwerkstation.

Dat gaat niet, op het moment dat je de machine in de slaapstand zet gaat ie uit. Waarschijnlijk zal hij zichg dus netjes afmelden bij de server waar je mee verbonden bent. Onder windows kun je dat met scripts automatiseren. Bij de mac weet ik het niet. Waarschijnlijk wel. Apple gebruikt Samba en dat is vreselijk uitgebreid. Ik zal eens wat gaan zoeken.

Pbook.

Dit vind ik ook een goede vraag. Als iemand weet hoe je scripts start na het uit stand-by komen is het probleem volgens mij opgelost.

Je kunt ook een alias maken van je windhoosschijf en die op je bureaublad plaatsen. dan heb je met 2x klikken weer direct toegang tot de schijf.

Evenals alle lokale folders kun je shares, of folders op shares, naar de linkerkant van een Finder-venster slepen (daar waar je Desktop, Documents etc. staan). Als je er dan op klikt is 'ie automatisch direct beschikbaar

[quote:cca532b567="PuLse"]Als iemand weet hoe je scripts start na het uit stand-by komen is het probleem volgens mij opgelost.[/quote:cca532b567] Zonder GUI (je moet dus enigszins bekend zijn met scripts en commando's op UNIX niveau in bijv. Terminal) maar precies voor dit doel gemaakt: [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17579]SleepWatcher[/url].