na Tiger update geen software update?

Ha,

Heb gisteravond mijn 10.3.9 geupgrade naar Tiger. Alles lijkt verders prima te werken, maar als ik naar Software Update ga en probeer te updaten, zoekt ie naar nieuwe updates, maar dat balkje blijft maar staan op 10 procent, en doet verders niks. Terwijl ik toch echt een goede internetverbinding open heb staan.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt. Heb de permissies al hersteld, en dat hielp niet…

Ik krijg ook niet meer te zien wat er geupdated moet worden. Het lukt me ook niet via de terminal, blijft maar duren.

Lijkt mij bij hun servers te liggen. Gisteren lukte het overigens wel

nou ik zit al een uur te wachten op het welkomscherm :cry: :cry:

Hier alles normaal, het probleem zit bij jullie ergens.

bij mij werkt de software update maar half: kleine updates zoals de Intermediate codec en Pro App support komen er wel in, maar die van iTunes en DVD Player niet... vreemd hoor...

Dvdplayer en itunes kwamen er al zowiezo niet in bij mij, maar gisteren kon ik wel zien dat die Codec moest geinstalleerd worden.

Raar, nujah tis weeeeekend :slight_smile:

hmmmm, denk dat ik maar nog een tijdje Panther ga houden als ik dit zo lees

nou nou ik KRIJG um gewoon niet geinstalleerd..... mijn eerste minne osx ervaring :cry:

Na installatie van de updates (de weinige die ik te zien kreeg, o.a. Pro Apps) duurt het ongeveer 15 - 30 minuten voordat m'n Mac weer opgestart is. Dacht dat alles was vastgelopen, proberen van externe HD op te starten, daarna Tiger ook op externe HD gezet, lukte ook niet. Vanaf CD opgestart (Tiger Installatie), daar weer het Schijfhulpprogramma gedraait; geen problemen gevonden.

Intussen lukt het nog steeds niet om normaal op te starten. Heb inmiddels Tiger opnieuw geinstalleerd (archive en install), heeft ook niet echt geholpen.

Heb eerder een post gestuurd over een vlekkeloze update, maar ik geloof dat ik dat weer moet gaan intrekken. Heeft Apple toch niet een paar grote steken laten vallen?

Hier werkt alles nog normaal. :mrgreen:

En hier ook :D :D :D :D

[quote:d9fa3d5cb6="Maclord"]nou nou ik KRIJG um gewoon niet geinstalleerd..... mijn eerste minne osx ervaring :cry:[/quote:d9fa3d5cb6]

Clean instal, heb ik ook gedaan en tjonge wat een verschil met snelheid enz, wel een backup maken vaan alles wat je wilt bewaren. maar je zult er geen spijt van hebben.

Ja maar ik kom niet verder dan het welkomscherm Had ik die keus dan ga ik ook voor clean install maar zover kom ik niet dus..... :oops:

tot nu toe werkt alles bij mij nog steeds perfect!

doe ik iets speciaals of zo?

Niels

Mijn SoftwareUpdate laat ook geen updates zien. Die van mijn broertje wel. Verder werkt alles wel naar behoren.

[quote:26845c4db1="Maclord"]Ja maar ik kom niet verder dan het welkomscherm Had ik die keus dan ga ik ook voor clean install maar zover kom ik niet dus..... :oops:[/quote:26845c4db1]

Werkt het ook niet via apple :apple: software update of via de systeemvoorkeuren, of alle twee niet?
Als je nog een progamma hebt die ook een update kan scannen gebruik die eerst even als die het ook niet kan dan ligt het vrijwel zeker aan jouw provider, mocht dit zo zijn probeer morgen dan maar weer.
Succes :?

[quote:6921e32b40="nma"]Mijn SoftwareUpdate laat ook geen updates zien. Die van mijn broertje wel. Verder werkt alles wel naar behoren.[/quote:6921e32b40]

Staat jouw update instellingen niet op " download belangrijke updates in de achtergrond" :?

[/quote]Clean instal, heb ik ook gedaan en tjonge wat een verschil met snelheid enz, wel een backup maken vaan alles wat je wilt bewaren. maar je zult er geen spijt van hebben.[/quote]

Volgens mij maakt het voor de snelheid niet uit. Ik heb voor “werk bij” gekozen en mijn Mac gaat als de brandweer! Ik had overigens die updates ook niet software update staan.

[quote:007a54a9d3="sjonnie"]... en mijn Mac gaat als de brandweer! ...[/quote:007a54a9d3]

Das erg voor je, zeker als je weet dat de brandweer hier in België volgens de overheid te traag werkt :stuck_out_tongue:

Niels

Tiger roept, zowel in Software Update als in de Systeemvoorkeuren, dat er geen verbinding met internet gemaakt kan worden. Terwijl ik dit tegelijkertijd in safari zit te tikken, en te posten. Dus volgens mij is er niks mis met de internetverbinding.

Ik snap er niks meer van.