Na update macOS op 14 augustus zijn desktop overschreven?

Na de update van macOS Siërra 10.12.6 zijn de desktop van mijn iMac en mijn MacBook overschreven en het lijkt nu of alles gesynchroniseerd is? Maar ik gebruik ze als twee verschillende computers. Veel bestanden op de ene desktop zijn overschreven of weg? Ik wil dit helemaal niet! Hoe zet ik dit af of uit en waar zou ik de verloren bestanden terug kunnen vinden? Wie weet er raad?

Dan moet je de instelling uitzetten dat de folders ‘Desktop en Documenten’ in iCloud worden bewaard.

Om te beginnen is het belangrijk dat je eerst goed leest voordat je ergens op OK klikt. Je hebt nu namelijk je bestanden van de mappen ‘Bureaublad‘ en ‘Documenten‘ toegevoegd aan iCloud Drive.

Kijk eerst dus even in iCloud Drive. Daar zal alles in zitten als het goed is.

Probleem is dat er in de iCloud alleen de bestanden te zien zijn die nu op de desktop staan, als ik iCloud uit zet, wordt er een waarschuwing gegeven dat de bestanden dan gewist worden? Uhh! En in de iCloud zie ik de bestanden van de eerdere desktop dus niet.

Misschien is dat een les voor de volgende keer wanneer je een installatie uitvoert van om niet overal JA op te zeggen en alles te activeren dat Apple voorschotelt zonder dat je weet wat het is.

Deze vraag is al zo vaak gesteld online omdat mensen niet begrijpen waar deze functie over gaat. En dan heb je het nog niet gehad over de knikkende knieën die mensen spontaan krijgen wanneer ze deze functie willen uitschakelen omdat ze bang zijn dat Apple hun bestanden gewoon weggooit.

Kijk onderaan de pagina daar gaat iets over uitschakelen.

https://support.apple.com/en-us/HT206985

Gewoon even alles in andere map zetten buiten Documenten of Bureaublad en dan iCloud uitzetten. Wissen in iCloud en dan de bestanden weer terugzetten op Bureaublad of Documenten.

Ga aan de slag met de tips en hoop dat ik wat terug vind. Wordt vervolgd…