Na update MacOS Sierra werkt de sluimerstand niet meer

Ik heb sinds de de update naar MacOS Sierra problemen dat de sluimerstand niet meer werkt. Dat had ik met El Capitan niet.
Het beeldscherm gaat dan over op zwart maar je hoort de schijf wel ratelen. Heb ook al een SMC reset gedaan maar dat bracht ook niets.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Dit komt er uit de Terminal:

pmset -g assertions
2016-10-27 15:23:55 +0200
Assertion status system-wide:
BackgroundTask 0
ApplePushServiceTask 0
UserIsActive 1
PreventUserIdleDisplaySleep 0
PreventSystemSleep 0
ExternalMedia 0
PreventUserIdleSystemSleep 1
NetworkClientActive 1
Listed by owning process:
pid 125(hidd): [0x0001450c000990ca] 01:46:37 UserIsActive named: “com.apple.iohideventsystem.queue.tickle”
Timeout will fire in 596 secs Action=TimeoutActionRelease
pid 271(cupsd): [0x0000015500118159] 24:47:48 NetworkClientActive named: “org.cups.cupsd”
pid 8494(Google Chrome): [0x000043da00018657] 20:03:59 NoIdleSleepAssertion named: “WebRTC has active PeerConnections”
Kernel Assertions: 0x10c=USB,BT-HID,MAGICWAKE
id=501 level=255 0x4=USB mod=01-01-70 01:00 description=com.apple.usb.externaldevice.fa130000 owner=M283x Series
id=502 level=255 0x8=BT-HID mod=01-01-70 01:00 description=com.apple.driver.IOBluetoothHIDDriver owner=BNBMouseDevice
id=503 level=255 0x8=BT-HID mod=01-01-70 01:00 description=com.apple.driver.IOBluetoothHIDDriver owner=AppleBluetoothHIDKeyboard
id=504 level=255 0x100=MAGICWAKE mod=01-01-70 01:00 description=en0 owner=en0
Idle sleep preventers: IODisplayWrangler

Inderdaad heb ik ook!

hier hetzelfde
Alleen als ik hem lang ingedrukt hou gaat hij wel uit.

Ik heb bijna hetzelfde.
Sinds Sierra gaat hij eerst kort op de screensaver, maar nadat hij in de sluimerstand moet gaat hij kort op zwart en kamt dan met een grijs scherm waarin mijn profielfoto met het inlegvakje voor het wachtwoord in het midden en rechts bovenaan de icoontjes die normaal in de menubalk staan en onderaan een kruisje voor annuleren of “andere gebruiker”

Vervolgens blijft hij schakelen tussen zwart en die grijze scherm.

Ik heb geen idee hoe dit komt. en wat ik eraan zou kunnen doen?

Weet iemand al iets meer over die weigerde sluimerstand? Bij mij werkt hij nog steeds niet.

Ik heb intussen ontdekt dat het te maken heeft met een proces dat de sluimerstand verhinderd. je kan dat ontdekken met de activiteitenweergave.
Daarin staat dat het hidd (Human Interface Device Deamon) proces de sluimerstand verhindert.

photo share

Maar hoe kom je dan van het probleem af, Ik lees dat dit een belangrijk proces is, maar als je het kill dan komt het meteen weer terug en de Mac gaat niet in sluimerstand…

Het gekke is dat na een bepaalde tijd nadat ik de iMac in de sluimerstand heb gezet de iMac ook echt in die stand gaat en weer stil is. Vreemd.

Gisteren een update van het OS. heb nu 10.12.2

De Mac gaat nu weer keurig in de sluimerstand op het ingestelde moment, maar nu komt hij er niet meer uit na het aanraken van een toets, of de muis of zo.

Ik moet nu de aan-uitknop eben kort indrukken en dan gaat ie weer, blijft raar hoor.

En de ene keer werkt de sluimerstand wel en de andere keer weer niet. Ook na de update geen oplossing gekomen.

Als ik dat had geweten was ik bij El Capitan gebleven!

Bij mij gaat hij nu dus wel prima in de sluimerstand. Alleen het wakker worden gaat dus via de aan-uit knop.

Overigens had ik dit probleem bij El Capitan ook al hoor. Het kan aan verschillende processies liggen die er op je Mac draaien heb ik begrepen.

Ik had met El Capitan geen enkele problemen met de sluimerstand.