Na upgrade firmware: Mac G3B&W start niet op

Omdat ik een upgrade van mijn Blue&White G3 van plan was had ik een G4 processor gekocht@450Mhz. Omdat bij een G3B&W in het firmware een blokkade zit voor een G4 processor was een upgrade van het Firmware noodzakelijk.

Na upgrade van het firmware leek alles OK maar bij het opstarten met G4 processor (na flashen van het firmware) startte de Mac niet meer op: het scherm bleef zwart en de grafische kaart werd niet geïnitialiseerd.

Alle jumpersetting negekeken: waren OK. Gekeken of de G4 processor goed vast zat: bleek OK.

Toen de oude processor erin gezet. Ook met deze startte de mac niet meer op.

Alle tips en ervaringen zijn welkom. :frowning:

Ik neem aan dat je de 1.1 firmware update hebt?

reviews van anderen op http://www.xlr8yourmac.com/g3reviews.html

Tot waar komt hij? Stopt hij ermee na processor aanspreking? Omdat je het hebt over initialisatie van grafische kaart.

Ik had al firmware 1.1F4

De machine gaat aan. De harde schijven gaan aan en de Cdrom wordt ff benaderd en daarna blijft alles donker: het beeldscherm blijft zwart. Het maakt niet uit of ik dit doe met een processor in het moederboard (G4 of G3) of zonder: het resultaat is steeds hetzelfde. Het lijkt me op een fout in de geupdate firmware.

Op advies van de helpdesk van OWC heb ik de CUDA resetknop gebruikt en moet ik het batterijtje voor 1,5 uur eruit laten dan weer inbouwen en dan zou het moeten werken maar ik weinig hoop.

Hoeveel bleeps krijg je 5? Naast je processor zit een ledje die gaat branden als hij de processor aanspreekt. brand die heel even? Welke firmware updater heb je gebruikt?

Ik had laatst veel problemen met mijn B&W G3 nadat ik er een HD bij geplaatst had. Ik denk dat ik dezelfde symptomen had als jij; schijven spinnen, voeding doet het, lampjes gaan aan, maar geen beeld en mac start ook niet op.

Eerste keer was dit de oplossing;
Alles los halen (PCI, RAM, processor, IDE, batterij, etc), even wachten en power management resetten.

Dag daarna deed ie weer niets.
Na lang proberen heb ik hem daarna aangesloten op een stopcontact met aarde.
Toen deed ie het weer, jammer genoeg heb ik nu wel altijd aarde nodig.

Succes

Je vraag:

Hoeveel bleeps krijg je 5? Naast je processor zit een ledje die gaat branden als hij de processor aanspreekt. brand die heel even?
Welke firmware updater heb je gebruikt?

Antwoord:
Ik krijg geen bliebjes. Het lampje naast de processor brandt continue.

Het is deze upgrade geweest:
http://eshop.macsales.com/Tech/FTP/newertech/BWG4Enabler.hqx
of deze
http://eshop.macsales.com/Tech/FTP/newertech/BWG4Enabler.sit

ik denk beide hetzelfde (of toch niet…)

Nav je opmerking:

Eerste keer was dit de oplossing;
Alles los halen (PCI, RAM, processor, IDE, batterij, etc), even wachten en power management resetten.

een vraag:

Wat bedoel je precies met: “power management resetten” bedoel je de CUDA knop op het MoBo ?

Ik heb volgens intructies van OWC computing helpdesk het apparaat wel uit gezet stroom eraf via CUDA knop gereset. 4x aan/uit knop 1sec lang aan/uit gehouden. na 1,5 uur wachten Mac weer aan gezet, met hetzelfde resultaat: zwart beeld.

Maar processor en PCI kaarten zijn NIET los geweest. Was bij jouw wel. Zal het daarom nog eens over doen.

Er zitten niet zoveel knopjes op het moederbord, dus dat zal wel de zelfde zijn.

ik zou gewoon alles loshalen wat los kan.

Succes