Na upgrade naar Catalina werkt de remote app op iPhone en iPad niet meer

Na upgrade naar Catalina werkt de remote app op iPhone en iPad niet meer.

ik heb in en uitgelogd en thuisdeling uit en weer aan gezet maar ik kan de remote niet gebruiken.

Hij ziet de apparaten wel en de songs die in de muziek app staan maar ze zijn niet te bedienen.

Inderdaad. Heb ik ook gemerkt.

Vervelend. Maar ik ga ervan uit dat er binnenkort een update zal verschijnen van de app.

Het enige wat je nu kan doen is je feedback posten bij Apple (hoewel die pagina nog niet helemaal klaar is voor Catalina). Je kan natuurlijk ook feedback geven in de AppStore.

Je kan nog terug naar Mojave maar je wil het eigenlijk niet. IMO moet je nooit een nieuw OS installeren tot de eerste update er is. Tenzij op een mac ‘die er niet toe doet’.

Het kan zijn dat je iPhone of iPad niet geschikt zijn voor remote naar macOS Catalina. Als dat niet het geval is kan je beter wachten totdat Apple een update uitbrengt, en dan kijken of het weer werkt.

Tja. geduldig afwachten lijkt de enige optie te zijn…

Zijn nog meer eigenaardigheden met Music app die opgelost moeten worden:

  • Inlezen van albumillustraties van bestaande bibliotheek waar alle afbeeldingen gewoon op de schijf staan; Doug van Doug AppleScripts werkt aan oplossing voor overstap naar Music app onder Catalina
  • Oplopend geheugengebruik (memory leak?) bij afspelen nummers fixen. Na 4 minuten een geheugenbeslag van 7,85 GB. Na het stoppen van het afspelen loopt de teller in Activiteitenweergave gewoon verder op.

Geduldig wachten op de verlossende update is misschien het beste voor dit moment!