naam afzender in outlook op iPad

Beste mensen,

Ik gebruik een aantal verschillende emailadressen van Outlook. Vandaag viel me opeens op dat bij 1 van die accounts mijn volledige naam wordt vermeld en niet zoals voorheen (en bij de andere outlook accounts) de alias.
Ik heb gezocht, account verwijderd en opnieuw ingesteld en ook als “ander” account ingesteld maar niets helpt.
Juist voor dit emailadres vind ik het belangrijk dat alleen mijn pseudoniem wordt meegestuurd, maar het lukt me niet dit aan te passen/
Heeft iemand de gouden tip?
Het gaat om een iPad 4 met IOS 7.0.4

Waar verzend je deze mail mee (Kopie/Blind Van:…) ?

De afzender van het mailtje is alias@outlook.com. Tot voor kort kreeg de geadresseerde de alias te zien als afzender, maar nu staat in plaats daarvan mijn volledige naam. Bij Kopie/Blind, Van staat ook alias@outlook.com.
Bij het instellen van het Outlook mailadres wordt alleen maar gevraagd naar emailadres, wachtwoord en omschrijving. Dat betekent volgens mij dat mijn naam ergens op de iPad is opgeslagen en dat die automatisch wordt gekoppeld aan dat mailadres. Is er ergens een optie om dat zelf in te stellen?

Onder instellingen van de ipad ga naar 'Email, Contacten, agenda’s
Hier kun je de overige instellingen per emailaccount bewerken.
In het eerste veld ‘Naam’ kun je tekst toch leegmaken en voorzien van je emailadres alias@outlook.com
Dat zou het dan volgens mij wel moeten doen als ik je goed begrijp.

Bij de instellingen staan de emailadressen inderdaad met de verschillende namen van de postbussen. (“Beschrijving”)
Als je die beschrijving verandert, heeft dat niet het gewenste effect: de geadresseerde ziet mijn volledige naam en niet (zoals vroeger) de alias. Ik vind dat in een aantal gevallen uit privacy overwegingen niet zo plezierig.

Ik heb nog even verder gekeken voor je.

Een nieuw account aanmaken op iPad zelf met de handige preset van outlook geeft je inderdaad maar beperkte mogelijkheid om instellingen te maken zoals je wenst. Je krijgt dan inderdaad alleen veld voor emailadres, wachtwoord en beschrijving.
Maar je zult ergens de informatie in veld NAAM moeten wijzigen.
Zelf heb ik ooit de accounts aangemaakt op mijn Mac en die toen overgeheveld naar de iPad door even te synchroniseren met iPad.
Maar ook dan geldt denk ik dat je niet moet starten met de preset outlook.
Maak een emailadres aan via de laatste optie ‘anders’ en vul hier gewoon alles in zoals jezelf hebben wilt.
Als eerste wordt je nu direct gevraagd een naam in te geven en daar kun je dus in vullen net wat jij wil.
Alleen dien je bij deze optie zelf ook even de juiste mailserverinstellingen zelf in te vullen.
Volgens mij moet het op die manier zeker gaan werken.
Succes.