Naam eigenaar veranderen ivm microsoft office programma's.

Hoi,

Klein vraagje. Is het mogelijk om de naam van de eigenaar van je mac te veranderen. Dat ben ik natuurlijk zelf, maar heb sinds kort een klein netwerkje en de Microsoft programma’s kunnen niet op beide iMacs tegelijk draaien. Dan zegt hij dat die gebruiker het programma al gebruikt.
Misschien weet iemand een andere oplossing om dit probleem te omzeilen.

Groet Makkie

Heeft weinig zin, hij kijkt namelijk naar het serialnumber.

Dus meerdere serial numbers is de oplossing.

netwerk kabel eruit bij opstarten programma - daarna doen ze het allebei. Maaruh, is illegaal gebruik, dat begrijp je.

Met Little Snitch kun je voorkomen dat programma's ongevraagd netwerk connecties maken. Zo kun je dus bepaalde verbindingen toestaan en andere volledig blokkeren.

Kijk op onderstaande pagina voor meer info.
http://www.obdev.at/products/littlesnitch/index.html

[quote:c2bcd31476="Clungel"]Met Little Snitch kun je voorkomen dat programma's ongevraagd netwerk connecties maken.[/quote:c2bcd31476]

En of je dan maar meteen weer even 25 dollar uit je mouw wilt schudden voor deze “little sucker”. Dat gaan we dus mooi niet doen he! Is er niet iets met een betere prijs/kwaliteit verhouding?

Office v.X verwijderen en herinstalleren zonder de Service Release 1 te downloaden...

Illegaliteiten mogen hier toch niet? Of wèl als het om M$ producten gaat? 8)

Illegaal? Ik vond die informatie anders wel op koshere webpagina's. ;)

[quote:4ddcd6cb0b="appleholic"]Illegaliteiten mogen hier toch niet? Of wèl als het om M$ producten gaat? 8)[/quote:4ddcd6cb0b]

Helemaal gelijk Appleholic. :innocent: :wink:
Bovendien meen ik gelezen te hebben dat littlesnitch niet werkt omdat Office niet ‘naar buiten’ belt maar gewoon op je eigen netwerk zoek gaat naar duplicate serials. Hij weigert op te starten als die worden gevonden, maar vertelt het niet via je internetverbinding aan MS.

[quote:2798ceff02="iRuben"]En of je dan maar meteen weer even 25 dollar uit je mouw wilt schudden voor deze "little sucker". Dat gaan we dus mooi niet doen he! Is er niet iets met een betere prijs/kwaliteit verhouding?[/quote:2798ceff02]

Makkie B stelt een vraag, ik geef een antwoord. Het lijkt me dan aan
hem om te bepalen of hij dit wel of niet wilt gebruiken.

En, Apollo, LS kan wel voorkomen dat Office op een lokaal netwerk
op zoek gaat naar dezelfde serie nummers.

Kijk op onderstaaande OSX hint voor meer tips over MS serialchecks.
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020406142423494