Naam en wachtwoord van de beheerder kwijt

Ik heb hier een G5 staan, die ik moet " maken" . Mijn oom heeft deze gekocht via internet, maar als hij iets wil installeren en dergelijke vraagt hij om een naam en wachtwoord van de beheerder. Echter weet mijn oom dit niet. De man waarvan hij was kan hij niet meer bereiken.

Weet iemand hier hoe je dit kan achterhalen?

Doe ineens een Clean Install, dan heb je een maagdelijk schone G5 in handen.

Hij heeft er geen schijfjes bij gekregen.....

Opstarten van de originele cd/dvd. In het installatie menu kun je dan het wachtwoord resetten.

Ik heb hem ook al gezegd dat het niet zo slim is geweest wat hij heeft gedaan. Maar daar is het nu dus telaat mee. Ik wil graag gewoon deze OS erop laten. Wil niks illegaals gaan downloaden.

Is er geen andere methode om dit te achterhalen?

Als je de installatie-cd van Mac OS 10.4 (Tiger) hebt is hier de oplossing, te vinden op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106156-nl

1. Start de computer op vanaf de installatie-cd van Mac OS X.
  2. Kies ‘Stel wachtwoord opnieuw in’ uit het ‘Installer-menu’.
  3. Selecteer het harde-schijfvolume van Mac OS X.
  4. Selecteer de oorspronkelijke beheerder.
  5. Voer een nieuw wachtwoord in.
  6. Klik op ‘Bewaar’.
    Gegroet, Lusn

[quote:3395af101c="Destiny"]Hij heeft er geen schijfjes bij gekregen.....[/quote:3395af101c] Dan kan hij best gestolen zijn.

Het enige wat je nu nog kunt doen is Leopard erop zetten.

ok dit is K*T. Als ik via OSX de dvd wil opstarten ( mijn eigen tiger cd ) dan moet je een wachtwoord invoeren ( wat ik dus niet heb ). Als opstart en C ingedrukt houd krijg ik een panic error. Panic: We are hanging here......

Is hier nog een oplossing voor :cry:

Wat bedoel je met je eigen Tiger CD? Is dat de installatie DVD van je eigen Mac? Die werkt enkel op gelijkaardige Macs. Dus de installatie DVD van een Mac mini is onbruikbaar op een G5. Enkel OS X DVD's die je in de winkel hebt gekocht zijn algemeen bruikbaar op ieder type Mac.

Ow das klote. Maar is het dan normaal dat ik een panic error krijg? Dus dit betekent dus gewoon dat ik het moet kopen? en is er dan wel zekerheid dat het werkt?

En als je het download. Kun je het dan wel op elke installeren?

OS X downloaden is illegaal en mag hier niet besproken worden.

En het antwoord op mijn 1e en 2e vraag. Dalijk koopt hij het en krijgt hij nog steeds een error

De enige mogelijkheid om dat te onderzoeken is een Hardware Test draaien. Maar dan heb je ook een schijfje nodig.

Ga even bij een dealer langs met die Mac, die kan/wil je vast wel helpen.

Nja dis gewoon klote. Ik zie wel wat ik ga doen. Heb er nu effe geen zin meer in :x

Geef het serienummer even, dan kan ik (en wellicht een aantal anderen hier) even checken of ie niet misschien ooit van ons is geweest...

Kzal morgen wel vragen aan me oom van wie hij nu is geweest enzo. En vragen over dat serienummer. Ik ga daar niks mee doen zonder zijn toestemming. Ding is niet van mij :wink:

Wat is het serienummer, (deze vind je links in de menubalk onder het Appletje), als dat meld heb ik wel een oplossing........... :wink:

Serienummers van een aantal gestolen Macs zijn te vinden op www.tweedehandsmac.nl

Daar staat ie niet bij