Naam veranderen van "naamloze map" lukt niet. (SOLVED)

Wanneer ik onder "Documenten" nieuwe map aanmaak wordt deze altijd omschreven als "naamloze map". Deze kan ik dan veranderen in bijvoorbeeld "Files Prive". Wil ik in deze map "Files Prive" dan een submap aanmaken dan krijg ik wederom een map genaamd "naamloze map", en ik verander deze dan bijvoorbeeld in "Foto's prive". En nu komt mijn probleem. Als ik nu in deze map "Foto's prive" ook weer een map wil maken met bijvoorbeeld "Foto's vakantie 2005", dan krijgt ik eerst weer de "naamloze map", en deze kan ik vervolgens niet meer van naam veranderen.

Ik heb het op allerlij manieren geprobeerd, ook via rechtermuistoets en dan info, maar helaas.
Alle files staan gewoon op lezen/schrijven, en zo ver ik weet heb ik of staat er niets geblokkeerd.
Maar toch krijg ik het niet voor elkaar om de genoemde sub map van naam te veranderen.

Iemand nog goede ideeen?

heb net even geprobeerd, en ik kan probleemloos niveaus toevoegen. Ben bij niveau 6 maar even gestopt......

Dit probleem heb ik dus op mijn nieuwe Mac Mini. En als referentie heb ik mijn Powerbook er bijgepakt omdat ik daarmee dit probleem niet heb. En inderdaad, mijn Powerbook werkt perfect, kan blijven sub-sub-subben...

En dan nu nog vreemder, mijn Mac Mini was bezig met een OS X software update en na afloop moest ik zoals altijd herstarten. Na deze herstart ben ik verder gaan proberen, en VOILA, het probleem is weg!

Mij een compleet raadsel… Eerst dacht ik dat het aan mijn Mini Mate HDD zou liggen, maar ik had dit probleem ook op de HDD van de Mac Mini. En ook mijn Memorystick gaf het zelfde probleem.

Sorry dat ik iedereen onnodig heb lastig gevallen, maar mogelijk dat ik een kleine bug van OS X heb mogen ervaren, anders zou ik het ook niet weten…

Tijdens een update wordt je besturingssysteem herschreven en hier en daar aangepast. Waarschijnlijk mag je in die tijd geen dingen veranderen zoals namen en permissies, om de update niet in de war te gooien. Het zal dus eerder een een soort van tijdelijk kinderslot zijn van OS X. ( niet lullig bedoeld )

Als de problemen met mijn files/sub-files tijdens de update zouden zijn kon ik dit wel geloven. Echter had ik dit probleem voor de updates installatie al. Doordat ik na de updates moest herstarten heb ik waarschijnlijk het probleem verholpen. Vandaar dat ik denk dat het een kleine bug in OS X is/was.