Nachtmerrie uit Cupertino: maakt de Touch Bar zijn comeback?

Apple-gebruikers stonden te juichen toen de Touch Bar verdween. Is dat te vroeg geweest en komt die toch weer terug?

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Wat een onzin; voor mij is de Touch Bar een prima stuk gereedschap. Ik kan mij voorstellen dat er gebruikers zijn voor wie dat niet zo is en die hebben nu prachtige nieuwe supersnelle machines zonder. Maar voor de M1 MBP 13" is de TB een prima optie en ik gebruik hem constant.

Die eerste zin dat ‘Apple gebruikers stonden te juichen toen de Touchbar verdween’ is misschien wat overdreven?
Toegegeven, het was niet het succes wat het had kunnen zijn, maar een volledige ramp was het nou ook weer niet.

Hou toch eens op met dat dom meelullen!!!
Heb je het zelf weleens gebruikt of kunnen jullie op de ‘redactie’ alleen pappegaaien…
Nu weet ik gelijk weer waarom ik deze website nog zo weinig bezoek.
Het ontbreekt hier aan voldoende kennis door diegenen die hier voor een appel en een ei berichtjes overtypen.

Als er iets is dat ik mis op mijn 14" MBP dan is het wel de touchbar.
Met behulp van BetterTouchTool app een zeer waardevolle toevoeging van een Mac.

Zou dus gewoon geweldig zijn als het terug komt.

1 like

Rustig maar. Dit is loos gekwaak rondom een zoveelste patent dat alleen maar geregistreerd wordt omdat één of andere afdeling een target moet halen. Het komt op de stapel van tienduizenden patenten helemaal niet actief gebruikt worden omdat :man_health_worker:het geld ook gewoon zonder kan verdienen en dus helemaal geen Macbook met een pencil gaat of wil uitbrengen. En waarom zou hij ook - de concurrentie heeft hij inmiddels al afgeschrikt door dit defensief patent

De Touchbar. Ik heb hem en er niks aan. Voornaamste kritiekpunt: hij laat vrijwel nooit iets nuttigs zien wat ik niet elders beter oplos. Hij heeft nooit iets met Java apps gedaan dus schakel ik hem voor die apps uit zodat ik tenminste bij de F-toetsen kan. Ik wil hem niet terug zoals hij nu is. Maar goed de verhoogde pijltoetsen van de MBP modellen 2016-2019 (?) storen me heftiger dan de Touchbar. De Touchbar is vooral nutteloos in zijn huidige vorm. De pijltoetsen echt een productiekiller

Wat een onzin, ik heb een touchbar en gebruik hem dagelijks. Ken genoeg mensen die deze mening delen in mijn directe omgeving ook. Vind het er ook wel grappig uit zien, de ‘nieuwe’ modellen zijn identiek aan die van 5 jaar geleden! Wat een ‘innovatie’ kent Apple toch :frowning:

Ik heb een 2019 16" MBP met Touch Bar en een 2021 14" en 16" MBP zonder Touch Bar, welke laptop gebruik ik het meest? De 2019 MBP.

Ik vind de Touch Bar echt een mooie gimmick. Ik programmeer niet en doe niks met videobewerking of iets dergelijks, maar vind het wel een prachtig uniek iets wat de MBP juist weer wat onderscheiding biedt ten opzichte van andere laptops. Ook al gebruik ik de Touch Bar niet frequent, er zijn echt wel een aantal momenten dat ik denk zo dat is handig! Dus ik deel niet altijd de meningen die hier worden gedeeld. Je kan niet zomaar zeggen dat je er niks aan hebt.

Wat mij betreft mag de Touch Bar weer terugkomen. De nieuwere modellen zijn qua design inderdaad weer identiek aan die van een x aantal jaar terug en dat is zonde alleen is dat weer en ander onderwerp :slight_smile: