Namen van mappen in het Engels

Ik heb sinds gisteren een 20" iMac G5 (prachtige machine trouwens). Nu zijn de namen van de mappen Programma's, Bibliotheek, Gebruikers en dergelijke veranderd in Applications, Library en Users enzovoorts. Hoe kan ik dit veranderen? In de systeemvoorkeuren staat Nederlands bovenaan. Op mijn vorige iMac had ik dit probleem niet. Wie weet raad?

Findervoorkeuren -> Geavanceerd -> Toon alle bestandsextensies uitvinken

Nederlands en toch Engelse mappen en programma's? Zet het vinkje uit bij Toon alle bestandsextensies. [img:72636e82c2]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=3644[/img:72636e82c2]

Die stond al uitgevinkt!

Een of ander programmaatje om overbodige taalbestanden te wissen gebruikt?

Ja. Delocalizer of zoiets. Had ik dat beter niet kunnen doen?

Delocalizer of Monolingual of ... ... Juist. Ik zoek met Command+F naar .lproj bestanden in • HD • Systeem • Programma's • HD/Bibliotheek • Thuis Zoek naar zichtbare en onzichtbare onderdelen en dan verwijder ik wat ik niet nodig heb. In sommige programma's doe ik het via Toon info.

• English
• en
• Dutch
• nl
• De
• de
• German
• French
• fr
mogen blijven staan de andere heb ik niet nodig.

Éénmaal heb ik zo’n [i:2bad268042]programma[/i:2bad268042] gebruikt … en dan nòòit meer.
Veel van die [i:2bad268042]‘hulpjes’[/i:2bad268042] door derden gemaakt houden vaak alleen
rekening met US-ingezetenen. Anderen? Doe maar op goed geluk!
Versta je mijn achterdocht?

Ik zou gewoon een schone instalatie doen.

Nu is hij nog nieuw, en staat er weinig op. Nu kun je bij de instalatie gelijk de overbodige talen weghalen op de juiste manier, en alle drivers eruit halen die je niet hoeft… dit scheelt meer Mb’s, en is veiliger dan achteraf eruit slopen.

Zijn er geen andere manieren om dit te herstellen?

Kan dat niet met de Dutch.pkg installer op de cd?

[quote:38f01931ac="iJan"]Zijn er geen andere manieren om dit te herstellen?[/quote:38f01931ac]

Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar feit is dat je aan de fundering hebt gezeten… en daar staat het hele huis op. Ik zou sowieso eens kijken hoeveel Gb’s er nu in gebruik zijn… want een clean install kan veel schelen. Zeker als je bij de installatie eens kijkt bij de opties, daar kun je honderden Mb’s uitsparen.