nano aan computer gekoppeld, icoontje van een map

Ik heb zonet m'n iPod op de computer aangesloten, nadat die een tijd niet werkende usb poorten had. Dat probleem is nu opgelost en ik heb de nano dus net weer aangesloten. Toen ik dat had gedaan vroeg iTunes of ik de library wou koppelen, je kent 't wel. Nou toen ik dat had gedaan en ik had er wat muziek opgezet, haalde ik hem weer van de computer af.

Toen begon dus de ellende. Ik kreeg een icoontje op de iPod, een map met een uitroepteken erbij. Er stond bij dat ik naar de support moest gaan. Dus ik naar de support pagina van apple en daar stond dan weer dat ik de iPod updater moest draaien. Natuurlijk heb ik dat gedaan (dat kwam ook het eerst bij me op), maar als ik dan de software wil herstellen, (van m’n nano dus) dan zegt hij “bijwerken van de firmware hersteld. Fout bij schrijven naar schijf.”

Hebben er mensen tips voor mij. Ik zit hier eigenlijk best wel mee en ik wil alles proberen. Er is vast iets wat ik over het hoofd heb gezien wat ik nog kan doen. Ik heb hem bijvoorbeeld ook al geforceerd in diskmode gedaan en toen aangesloten, maar dat had geen effect. Dus mijn vraag: wie helpt mij uit de brand?

Probeer eens of Schijfhulpprogramma 'm wil zien en herstellen.

ja bedankt. ik heb hem al geformateerd (ik draai windows)... en toen weer de firmware update gedraaid... maar hij geeft de melding : "bijwerken van de firmware mislukt. Fout bij schrijven naar schijf". Iemand een idee wat een engelstalig systeem hier als fout zou geven, dan kan ik wat meer zoeken op internet. Verder...tsjah... ? de apple site is ook niet echt behulpzaam als ik in 't nederland zoek.

Dan denk ik toch aan een probleem met het flash-geheugen. Terug naar de dealer, zou ik zeggen.

kan dit van 't een op 't andere moment?.. hij is in de tussentijd niet gevallen etc. ? of kan 't zijn dan windows iets corrupts (pardon my french) erheen heeft geschreven... ?

Je hebt 'm toch geformatteerd en toen opnieuw de firmware erop gezet? Lijkt me niet, dan.

nee idd.. nou bedankt in elk geval.. het wachten is op de doos waarmee ik 'm terug kan sturen naar apple :( hoop dat ik een nieuwe krijg,, ben ik ook van m'n krassen af!...nouja... balen in elk geval! bedankt iJoost! enne.. de firmware die wou 'm dus niet herstellen...

ga nu in diagnostic mode, post vanavond nog m’n bevindingen…

de ipod updater gedraaid op de laptop. Nu doet hij het weer. Hoe vreemd is dat!!? nou in elk geval hij doet het weer, nu nog een maniertje verzinnen om er weer muziek op te krijgen, en kijken wat er nou aan de hand is op de andere pc waarom hij hem flipt. Bedankt iJoost

Het resultaat telt. :-)