Nano, foto's inclusief mappen wissen

Wie weet ligt het wel aan deze jongen, maar ik kan tot op heden nergens terug vinden hoe ik op een fatsoenlijke wijze de foto's op een nano moet wissen, zodanig dat ook de namen van de bestandsmappen, die in de index van de iPod z'n database, zitten mee weg zijn.

Ik he de foto’s er reeds van verwijderd op disk niveau, maar de tittels van de mappen blijven wel achter op de Nano…?
:?

Mac of Windows?

Blader eens in de mappen op je Nano zelf. Op windows zal je moeten zorgen dat je verborgen mappen ook kan zien.

@ Matt. :apple:

[quote:cd97d02a2a="pietjepuk6546"]Blader eens in de mappen op je Nano zelf. Op windows zal je moeten zorgen dat je verborgen mappen ook kan zien.[/quote:cd97d02a2a]

Als ik op de Nano blader, dan staan de mappen er nog.
De foto’s zijn weg maar er staan een soort van ‘grijs gespikkelde’ tumbs nu…

Ah !! toch al zelf iets uitgeprobeerd, maar 't is toch nog niet helemaal wat het moet zijn, omdat het niet toepasbaar is op individuele lijsten.

Bon je gaat naar je iPod op disk niveau via de finder dus.
Naar de map foto’s en je gooit de Database map(index) in de prullenbak!

Vervolgens synchroniseer je terug de albums die je moet hebben…

Zou toch nog handiger moeten kunnen hé
:?
Het zou fijn zijn indien je je iPod rechtstreeks zou kunnen benaderen vanuit iPhoto…
Of heb ik iets gemist… :mrgreen:

Hoe bedoel je? Je kan toch mooi in iTunes gaan selecteren welke albums je erop wilt?

Er op is geen probleem, er af is niet evident......

Als je hem gewoon wegdoet in je album... :-)

@Matt......

[quote:6c347a4621=“TandMac”]…
Ik heb de foto’s er reeds van verwijderd op disk niveau, maar de tittels van de mappen blijven wel achter op de Nano…?
:?[/quote:6c347a4621]

Het ging er nu net om om een heel album te verwijderen…

Kan toch zo geen kwaad...?

Het zou fijn zijn als je de foto's op je iPod in iPhoto net zo kon beheren zoals je dit nu kan doen met je Muziek in itunes..... Niet..?

Ik denk dat we niet helemaal op dezelfde golflengte zitten.... 8)

Ik ben er vanovertuigd als je gewoon een liedje wegdoet uit een playlist om hem niet meer op je Pod te hebben, dat je daarna ook nog altijd iets kan terug vinden van dat liedje op je pod... Mss niet direct zichtbaar maar kijk maar eens onder unix.. Of met een paar programmatjes...

Als je het echt allemaal weg wilt moet je hem gewoon grondig formateren…

Maar ik zie je punt :wink:

:D

'tis de Nano van m'n zoon (nvdr: 11jaar), en hij wou er enkele albums afhalen....... [color=olive:b8ab65ee0b](Foto's er afhalen is ook niet echt logisch ....... je haalt ze in iPhoto uit het album, synchronseert dan de boel, maar dan is je album ook weer niet wat het was op je mac, behalve als je dan weer specifieke iPod albums aanmaakt........)[/color:b8ab65ee0b] Maar dat lukt dus blijkbaar niet in één twee drie....... Moest het systeem even eenvoudig te bedienen zijn vanuit iPhoto volgens de look & feel van itunes....

Ik denk dat hier toch nog een beetje aan gesleuteld kan worden,
tenzij het nu wel kan van uit de nieuwste iPhoto versies… ik heb 4.0.3…

Nop nop.. Maakt niet uit :-)