NAS via finder benaderen

Beste allemaal,

Na de zoekfunctie te hebben gebruikt toch niet het passende antwoord kunnen vinden.

Allereerst even de setup:

Macbook air en een aantal windows machines.
Seagate BlackArmor 220 NAS.

Ik heb de NAS netjes ingesteld en op gang gebracht. Nu is het vreemde dat ik op elke windowsmachine in het netwerk de NAS gewoon kan aanklikken en dan komen de 3 standaard mappen tevoorschijn(Download, Public, Wiki). De naam van de NAS komt ook in Finder onder gedeeld tevoorschijn maar als ik hier op klik krijg ik niet de 3 mappen te zien. Wat doe ik verkeerd?

Gr Tim

Heb je BlackArmor Discovery gebruikt?

Ja, wat moet ik daar precies mee doen? Die optie mount share levert op dat ik moet inloggen, moet ik dit elke keer blijven doen? En tevens verschijnt er dan onder gedeeld: Ip-adres en de naam apart....

Gr Tim

Tja, in dit stadium zou ik zeggen: RTFM :grin:

Top hoor, bedankt voor je snelle antwoord! Echt super, altijd fijn internethelden!

Domme vraag : heb je al gekeken of je dezelfde groep deelt. In windows is dit meestal als default "werkgroep" of "workgroup" afhankelijk van je taalinstelling onder windows. Vervolgens bij netwerk voorkeuren onder advanced of geavanceerd, bij WINS de goed werkgroep, dus met dezelfde naam onder OSX en windows instellen.