NAT F*** Probleem, hopeloos

Hoi

Ik krijg mijn NAT probleem niet opgelost. Ik begrijp het niet goed wat er bedoeld wordt met poorten open zetten Ik begrijp wel dat de 6881 niet goed is maar welke dan wel en hoe configureer ik dat dan met m’n imac en Azureus. Ik heb 'n g5 imac, dsl van compuserve en een zyxel prestige2000 router/modem.

Er is vast wel iemand die dit wel weet!
gr.
:apple: :apple: :apple: :apple:

De 6881 is niet goed, je moet dus een willekeurige andere poort open zetten, als je bv 61985 neemt weet je vrijwel zeker dat geen ander programma die poort al gebruikt. Bij azureus kun je ergens in de settings die poort invullen en op de firewall van je mac (systeemvoorkeuren>delen>firewall) moet je ook de poort toevoegen (klik op nieuw en vul een naam, maakt niet uit wat, en het poortnummer in). Ten slotte moet je de poort ook nog in je router toevoegen, ergens zal een tabblad portforwarding of portmapping staan, op [url=www.portforward.com]www.portforward.com[/url] staat voor veel routers uitgelegd hoe dat moet.

Poort 6881 is de standaard poort die azureus wil gebruiken. Je kunt deze veranderen, maar dat zal je niets helpen als je die niet "open" zet in je router. Je moet de router vertellen dat het verkeer dat via poort 6881 wil lopen - dat van Azureus dus - doorgestuurd moet worden naar jouw iMac. Dit kun je instellen in het configuratie-menu van je router. Je bereikt dit menu doorgaans via Safari door het ip-adres van de router in te vullen. Er zijn echter tientallen verschillende routers op de markt, dus precies vertellen hoe het bij jou moet kan ik niet. Kijk in ieder geval even in de handleiding van je Zyxel. Hier moet iets over in staan. Zoek op portforwarding of virtual server of iets dergelijks. Mocht je niets in de handleiding vinden, zoek dan eens in google met als trefwoord je merk en type router en azureus bijvoorbeeld, of port fowarding.

Ik denk dat je met deze link wel een eindje vooruit komt:

link

Voor bittorent kan je zelf kiezen welke poorten je openzet, wat momenteel de meestgebruikte zijn zo ik niet weten. 6881 is door een groot deel van de trackers geblocked, dus die zou ik in ieder geval niet nemen. Ff googelen op bittorent poorten, en je komt er wel uit.

Het linkje dat ik gegeven heb legt je uit hoe jeje poorten in je router open moet zetten!

Succes
Jonas

ik heb poort 49152 en ik heb ook een NAT probleem, tenminste ik heb geen groen gezichtje. ik ben maar opgehouden met het probleem proberen op te lossen. hulpeloos idd.

Vreemd. Ik heb ook Azureus. Het werkt als een trein, maar ik heb er niks voor open hoeven te zetten.

[quote:4c1e3bc349="Kyokushinkai"]Vreemd. Ik heb ook Azureus. Het werkt als een trein, maar ik heb er niks voor open hoeven te zetten.[/quote:4c1e3bc349]

welke poort gebruik je dan?

Ook ik heb problemen om Azureus goed werkend te krijgen. Beneden op de windhoosbak draait het zonder problemen, hier op Maccie lukt het niet. Ik heb als poort 50600 gekozen maar helpt dus ook geen zak.

Ik had ook die problemen met Azureus en heb Azureus gewoon afgevoerd. Download de client op http://www.bittorrent.com/. Die start op en werkt zonder enig firewall geknoei (bij mij althans).

Succes

[quote:b22dd24a6d="luxxtek"]Ik had ook die problemen met Azureus en heb Azureus gewoon afgevoerd. Download de client op http://www.bittorrent.com/. Die start op en werkt zonder enig firewall geknoei (bij mij althans).

Succes[/quote:b22dd24a6d]

ik heb mijn firewall niet eens aanstaan en toch een nat probleem. daar kan het dus niet aan liggen denk ik…

Het ligt ook niet per se aan de firewall, een router die niet goed is ingesteld komt vaker voor.

ik heb mijn poort (49152) geforward op mijn router en toch heb ik alleen van die gele gezichtjes...

Staan er nog andere instellingen in je router? Ik heb hier een router waar je naast poorten moet forwarden ze ook nog ergens bij filters moet toevoegen anders blokkeert ie ze alsnog. En je kan met azureus als je de poort invult hem toch testen? Wat zegt ie dan?

volgens die site over portforwarding niet. Ik heb een Wl 114 van sitecom. En hoe moet je de poort testen dan in azureus, dat kan ik nergens vinden....

Azureus>Configuration Wizard en als je dan bent gekomen bij de inkomende poort kun je een nummer invullen en op test klikken. Je krijgt waarschijnlijk een melding dat uPnP niet werkt maar als het goed is komt er wel ok achter het poortnummer te staan.

ik krijg de melding: NAT fout. Ik ben nu in eindhoven (op m'n kamer) en ik heb het ww van de router niet. Ik ga toch ff een nieuwe halen en dan zal ik het wel proberen te fixen. In waalwijk bij m'n ouder heb ik wel port forwarding gedaan, zal ff checken of dat ik daar ook een NAT fout heb....

Er is dan idd toch in de router of firewall ergens iets niet goed, laat ff weten of het lukt.

ja zal ik doen! Ik ga van t weekend weer naar huis en ik ga binnenkort een nieuwe router kopen voor hier in eindhoven. Ik kan het dus pas over een paar dagen checken... bedankt alvast voor de hulp!

[quote:1fa4e6dd84="sic-one"][quote:1fa4e6dd84="Kyokushinkai"]Vreemd. Ik heb ook Azureus. Het werkt als een trein, maar ik heb er niks voor open hoeven te zetten.[/quote:1fa4e6dd84]

welke poort gebruik je dan?[/quote:1fa4e6dd84]

Ik heb niet aan de instellingen gezeten. Alleen aan de maximum down- en upload snelheid.

Hé helemaal te gek...ik heb allemaal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: groene smiles vvor het eerst in Azureus...Jullie zijn te gek...ik had meteen dit forum moeten bezoeken!!! Hele dikke KUZZ

Nou lekker lievelingsserie kijken…haha