NAT firewall

ik heb een probleem.. als ik een video conversatie wil voeren met IspQ. dan kan dat niet omdat hij zegt dat ik achter een NAT-firewall zit.. maar als ik hem om mijn windows pc draai. heb ik daar geen problemen mee. is er iemand die mij hier mee kan helpen

ik kan het dus niet draaien op mijn powerbook g4 die verbinding heeft met mijn pc via airport.

wat zegt de help functie? Welke poorten moet je forwarden? Stel anders een DMZ in op je firewall dan ben je volkomen transparant op internet en kan iedereen met je communiceren.

ik heb mijn firewall nie aan.. en de help zegt dat ik 2000-2002 moet openen.. maar ik snap er nog nix van. ik ben een nieuwe mac gebruiker en heb er dus nog nie zoveel verstand van..

dus als je een beetje stappenplan kan samenstelle… heel graag

waarschijnlijk heb je een adsl modem en daar is de poort voor ispq doorverwezen naar de pc en niet naar je mac. een andere mogelijkheid is de firewall van je pc die jou internet verbinding doorstuurd naar ja mac. een andere oorzaak zou ik niet weten.

daan.

en hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel op ispq kan??

door in je modem de poorten naar je mac te laten verwijzen. via de zoekfunctie op het forum kan je meer vinden over nat en poorten verwijzen naar je mac.

daan.

een firewall is niet altijd een programma op de computer maar kan ook een router of iets dergelijk zijn. NAT betekend Network Adres Translation. Dat betekend zoveel als het doorsturen van aanvragen van buiten naar binnen naar een bepaalde computer. Je prikt dus bewust een gaatje in je firewall. Je moet dan die poorten 2000-2002 naar het ip van je mac laten verwijzen, als je dat doet gaat alles goed.

Ook je firewall heeft een handleiding, lees die anders ook even door.