Native 9.2.2 ziet harde schijven niet, 10.3.9 Classic wel

Hallo. ik heb zojuist (een voor mij) nieuwe Quicksilver SP 800 aangeschaft en op de bestaande enkele (journaled) partitie 9.2.2 erbij gezet om standaard van op te starten (OSX nog niet echt mijn ding). Welnu, mijn 2x 80GB oude IDE schijven (uit een 9600/350 met Sonnet Tempo ATA66 PCI-IDE kaart) worden feilloos herkent in OSX, maar zodra ik in 9.2.2 opstart (dus niet via Classic, want dan is alles wel zichtbaar), zie ik ze niet meer. Tevens een Grappler 906F SCSI kaartje geinstalleerd en ook deze herkent alleen OSX de SCSI schijf. Op alle schijven staan trouwens v4.5.2 FWB Hard Disk Toolkit drivers.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder steeds Classic te gebruiken? Ik heb het vermoeden dat ik die 160GB moet gaan backuppen en opnieuw moet formatteren met de OS 9 optie aan? (wordt wel lastig omdat ik heb niet zoveel vrije ruimte heb op de opstartschijf). Ligt dit misschien aan het feit dat de OS partitie journaled is?

Alvast hartelijk dank voor je suggestie of reactie.

Is de HD met OS 9 drivers geinstalleerd? Zo nee, dan verklaart het waarom je onder mac os x wel de data ziet, en niet onder os 9.

Het is een optie in het schijfhulp programma.

groeten

wildmac

Mmm, bedankt, daar was ik al bang voor. Klinkt logisch. Kun je alleen de driver updaten zoals dat met FWB altijd ging, of moet je echt opnieuw formateren?

In mijn computer, een G3 beige met een ATA PCI controller, ziet OSX de schijven die geformatteerd zijn met de onboard ATA, maar OS9 ziet ze niet. Als je een ATA PCI kaart hebt kan dit de oorzaak zijn, of ook als de schijf uit een andere computer komt... (Ik ben er wel eens in geslaagd via Norton volume recover de schijf onder OS9 zichtbaar te maken, maar dit is "tricky")