Nav 9 werkt niet meer na instalatie Tiger.

Sinds de instalatie van Tiger werkt norton anti virus 9 niet meer. Off in ieder geval het autoprotect gedeelte. Ik denk dat ik tijdens de instalatie autoprotect heb laten aanstaan. Hoe het ook zei, iIk krijg tijdens het opstarten de melding dat autoprotect niet gestart kan worden en dat ik hem moet herinstaleren. Ik heb dit gedaan en ook de uninstaller gedraaid maar de melding blijft. Wie kan mij verder helpen?

Op de website van Symantec staat het volgende...

[b:c2a6d796b1]Norton AntiVirus 9.x installed on Mac OS X 10.4[/b:c2a6d796b1]

[list:c2a6d796b1]Norton AntiVirus 9.x starts with no errors.
Auto-Protect does not work.
Scan on mount does not work.
Scheduled and manual scans work.[/list:u:c2a6d796b1]

Versie 10 zou gewoon moeten werken
‘The only Symantec product currently compatible with Mac OS X 10.4 is Norton AntiVirus for Macintosh 10.0’

:P ..En dan nog: waarom zou je dat uberhaupt nodig hebben? Dumpen die zooi!

[quote:1f9d6b86bd="hydro"]:P ..En dan nog: waarom zou je dat uberhaupt nodig hebben? Dumpen die zooi![/quote:1f9d6b86bd]

Ik zat er op te wachten. Daar gaan we weer!

Ik zat niet te wachten op een antwooord al "norton is rommel" e.d., maar ik wil graag weten hoe ik nu die rot error wegkrijg na een reboot. Heb zo als eerder al gezegd de uninstaller al gedraaid. Ik ben al op zoek naar nav 10. Maar nu moet dus die error nog opzouten.......

[quote:ec6fce4f38="hydro"][url=http://www.misterme-hosting.nl]Misterme Hosting[/url] > we make nice sites[/quote:ec6fce4f38]

:sealed:

[quote:1a3fd17062]Misterme hosting bied[b:1a3fd17062][color=red:1a3fd17062]t[/color:1a3fd17062] [/b:1a3fd17062]u een goede service aan, die van hoge kwaliteit is.[/quote:1a3fd17062]

Het enige juiste antwoord is toch echt: weg met die rommel. Ik had met 10.3.x al veel problemen en toen gelijk afscheid genomen van NAV.

[quote:a8b63b4beb="de.Studio"]Het enige juiste antwoord is toch echt: weg met die rommel. Ik had met 10.3.x al veel problemen en toen gelijk afscheid genomen van NAV.[/quote:a8b63b4beb]

Leuke avatar :wink:

Volgens mij moet ook het eerste virus voor de Mac nog komen, maar daar denken anderen wellicht anders over. Ik hou regelmatig dit forum in de gaten, en totdat er hier nog geen paniekreacties of waarschuwingen zijn over virussen draai ik geen systeemvertragende virusscanner. Mocht je een (Mac-)server hebben draaien dan zou ik het eerder overwegen.

Er zijn tot op de dag van vandaag geen virussen of trojans/spyware voor Mac OS X ontwikkeld, een virusscanner is dan ook alleen handig voor het scannen van Windows of pre Mac OS X bestanden die overgezet moeten worden naar Windows of Mac OS 9 (of alles daaronder). Geïnfecteerde Mac OS Classic bestanden halen niets uit onder Mac OS X, ook niet wanneer Classic ondersteuning gestart wordt.

Er zijn wel executables gevonden die bijv. de Mac OS X Home map wissen, maar deze moeten door de gebruiker zelf worden gestart en doen dit niet vanzelf en verspreiden zich ook niet vanzelf. Zulke dingen kan je dan ook moeilijk onder de categorie virus zetten.

Er bestaan een paar keyloggers, wat malware en als het goed is 2 trojaanse paarden. De een heet Underhand en kun je online vinden, alleen Intego beschermt ertegen via NetBarrier X. In april van dit jaar is er nog eentje opgedoken, maar ik weet niet meer hoe dit heette en wat het nu precies was (kon het zo snel niet vinden). Dit alles is absoluut niet in het wild te vinden.

Overigens kun je heel veel info vinden op dit forum. Zoek maar eens op ‘trojaans’, ‘trojan’, ‘virus’, e.d. :smiley:

Het eerste echte Mac OS X-virus laat nog steeds op zich wachten. 8)

Ik heb nog steeds een norton autoprotect logo boven in de balk staan die ik niet weg krijg?

Help…

Helpt [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22098]deze uninstaller[/url]?

een alternatief voor Norton.

Clamcav is your friend…

open source,vanuit linux geport, heeft ook live update virusdefinties.
Is met wat hackerij in staat om alle mail te scannen.

obi

ClamXav, anders kunnen ze 'm niet vinden... :P Zeg, kun je vertellen wat die 'hackerij' inhoudt? Dat zullen sommigen namelijk best wel willen. Anders hebben ze CheckMail nodig, wat overigens ook goed werkt. :D