nearly dead mac

hallo,

probleem: mac G3 350 met recentste versie van jaguar boot niet meer op. cd’s herkent ie niet meer, allemaal uitspugen alsof het vergif is, boten van cd lukt dus al helemaal niet, als ik mazzel heb wil ie een keertje opstarten met sys 9.1 dat er op staat, maar ik kan om een of andere reden dus niets backuppen (cd unit probleem) zaken kopieren naar zip loopt vast (ook dat nog) alleen op server zetten op emailen kan wel alsmede op een andere interne disk zetten.

iemand suggesties waarom mijn cd unit in eens zo vreemd kan doen, dat ik er niet eens van kan opstarten of systeem kan herstellen, suggesties? ik ben echt radeloos!!!

Snelste en goedkoopste oplossing: koop een nieuwe CD-drive. Voor een GS 350 kost dat ± 20 Euro.

als ik er van uit kon gaan dat dat het probleem is, anders zou ik toch gewoon kunnen opstarten of iets op zip kunnen zetten?

Systeem draait slecht >> nieuw systeem installeren. Dit lukt je niet omdat de CD-drive kapot is, maar netwerk werkt wel. je kan een discimage maken van je instllerschijf en deze op de server zetten. Je kan 'm dan mounten op je G3 en installeren op een andere partitie.

ga ik proberen, thanks!

heel vreemd, deze situatie, ik heb de cd unit verwijderd en origineel in gezet (dat al 2 jaar werkeloos in de kast lag) en nu werkt het systeem feilloos... het lag dus puur aan een slecht functionerende unit en niet aan het systeem, heel vaag.. maar goed, nu kan ik dus een nieuwe unit aanschaffen, deze zal wel naar de fcuk zijn vrees ik... (windowz spul ook altijd)

groeten,
T.