nec nd 2500 dvd drive in blue&white?

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje. Ik wil graag een g3 blue&white kopen (300mhz) en vraag me af of ik daar een nec 2500 dvd burner in (intern) kan gebruiken (os x)
en als ik dan toch domme vragen stel…
kan ik een hitachi 80G schijf gebruiken in zo’n mac?
Als ik tv-out wil gebruiken, welke redelijk geprijsde videokaart kan ik daarvoor dan gebruiken?

Dank voor tips etc.

Patrick

Hallo,

Ik wel echt niet negatief doen maar DVD maken op een G3 300 MHz?
Volgens zeggen loopt OSx erop maar of dat redelijk gaat?
Als ik jouw was zou ik of zien te kijken voor een Processor vervanging
Of op 2ehandsmac kijken voor een G4.
Als je iDVD wilt gaan gebruiken heb zowieso een minimaal een G4 nodig.
En een vriend van mij had (G4 400) er zo een en daar brande hij DVD’s mbv iDVD
Of de Nec 2500 daamee werkt? Rechtsstreeks niet maar er zijn div patch’s in omlopp waar het wel mee zou kunnen.
Ervaring met die patch heb ik niet.

En als die schijf een gewone IDE schijf is dan werkt hij wel.
Voor TV out heb je de beste kans op een ATI, er bestaan speciale Mac versies, en als het een PC kaart is dan moet er een nw bios in komen.

Voor eventuele adviesen mbt beide, kijk eens op http://www.xlr8yourmac.com/

De Nec kan er zeker in, je dient alleen patchburn II te downloaden en die maakt dat de NEC herkent wordt onder Panther.Gebruik zelf een 2500 en die doet het perfect. Een nieuwe Hd van 80 gig kan je er ook in kwijt.

Als je flinke video bewerking wilt gaan doen, dan is een G3 op 300 MHz idd aan de krappe kant. Een processor update is dan wel nodig, maar je bent nu al bezig om die machine flink uit te breiden. Tel al die kosten nu alvast eens bij elkaar op en kijk of je voor dat bedrag niet al een completere machine kunt kopen.

[quote:ac92f7cb82="digitalguru"]De Nec kan er zeker in, je dient alleen patchburn II te downloaden en die maakt dat de NEC herkent wordt onder Panther.Gebruik zelf een 2500 en die doet het perfect. Een nieuwe Hd van 80 gig kan je er ook in kwijt.[/quote:ac92f7cb82]

De NEC wordt inderdaad geen probleem, of patchburn gebruiken of drivers downloaden van LaCie.
Een nieuwe HD gaat ook wel lukken. Maar kijk even goed uit welke revisie de B&W is. Er zijn 2 versies de rev 1 en rev 2. De rev 2 daar kan je alles in stoppen. De rev 1 is wat kieskeuriger en kan bijvoorbeeld slechts 1 harde schijf tegelijk aan. Als je 2 schijven in een rev 1 stopt lijkt alles goed te gaan maar je data raakt langzaam corrupt tot je niks meer kan openen. Even opletten dus.

En het branden van een DVD is geen probleem op zo’n G3, gewoon kopietjes maken en DVD-ROM’s branden gaat makkelijk. Wat wat lastiger wordt is het coderen van een video DVD, dit gaat vast wel lukken, maar zal heel lang gaan duren.

Nog een extra tip. Bij vrijwel alle DVD branders die je zelf in je Mac bouwt is het nodig om in het energie control panel in te stellen dat schijven nooit in slaap mogen vallen. Doe je dit niet dan kan je na een uurtje opeens het dvd schijfje dat er in zit niet meer benaderen en moet je herstarten.

Succes er mee,

Bart

Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze combinatie. Bij mij blijft iDVD hangen in stap 4. Multiplexen en branden. De progressbar blijft draaien alsmede het brand icoon onderin in iDVD maar na een hele nacht wachten is er nog steeds geen resultaat. Door een nieuwe processor plaatsten is niets verbeterd. Met de vorige originele 400 MHz had ik hetzelfde resultaat. De patch die ik voor de brander heb gebruikt is patchburn II. Daarmee lukt het wel om vanuit iTunes te branden.