NEC ND1300 DVD +/- writer

Beste Mensen,

Ik heb de volgende dvd schrijver gevonden.

[b:36d9162ea6]NEC ND1300 DVD +/- writer IDE/bulk[/b:36d9162ea6]
Specificaties:

Ondersteunde modi: DVD single/dual-layers, DVD single/double-sided, DVD Video, DVD-ROM, DVD-R(W), DVD+R(W), CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Text, CD-Video, CD-Extra, CD-DA, Photo-CD (single-/multisession), CD-R(W)

Opslag capaciteit: 4,7 Gbytes DVD, 700 Mbytes CD-R(W)

Schrijfsnelheid: DVD±R 4x (5.520 Kbyte), DVD+RW 2,4x (3.300 Kbyte/s), DVD-RW 2x (2.760 Kbyte/s), CD-R 16x (2.400 Kbyte/s), CD-RW 10x (1.500 Kbyte/s)

Leessnelheid: DVD 12x CAV (max. 16.200 Kbyte/s), CD 40x CAV (max. 6.000 Kbyte/s)

Buffer: 2 MBytes

Speciale eigenschappen: Buffer underrun protectie, ACTOPC en MultiRead

Nu is dus mijn vraag…
Is deze schrijver geschikt voor mijn G4 met daarop OS 10.2.8?
Wie kan mij een antwoord geven want Googleën helpt niet.

bedankt alvast…[/b]

Gewoon proberen. Maak met die verkoper de afspraak dat als-ie het niet doet onder OSX, dat je hem dan terugbrengt.

Zelf ben ik achter de Philips DVDRW 416K (DVDRW416K) aan, die ik via firewire achter mijn eMac wil hangen.

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8782

Ik loop met plannen om een DVD brander aan te schaffen, dus lees ik mee. Als ik zo onbeleefd mag vragen, wat kost zoiets globaal?

De brander die ik heb gevonden en dus hierboven heb beschreven staat op internet te koop voor +/- 'n 140 Eurotjes. Dat is een zeer schappelijk prijsje.... toch. Vandaar dat ik graag wil weten of dat ie Mac compatible is.

gegroet,

Hallo

Van mijn plaatselijke computerboer heb ik venomen dat deze schrijver moeite heeft met het schrijven van -R schijven om dit probleem te verhelpen moet je eerst de FIRMWARE updaten deze is te downloaden bij NEC

Groetjes

Zou die ook in een emac zelf te bouwen zijn?

Dat valt me reuze mee. Ik heb liever een externe, makkelijker te vervangen bij defecten.

[quote:afc52f6a04]Hallo

Van mijn plaatselijke computerboer heb ik venomen dat deze schrijver moeite heeft met het schrijven van -R schijven om dit probleem te verhelpen moet je eerst de FIRMWARE updaten deze is te downloaden bij NEC

Groetjes[/quote:afc52f6a04]

De firmware waar je het over hebt is alleen voor Windhoosbakken, het is namelijk een .exe bestandje. Geeft dit ook aan dat het een schrijver is die het alleen in een Windhoosbak doet???

Wie kan ons vertellen of ik deze NEC schrijver ook in mijn G4 kan schroeven en het dan ook doet.

Heb je al op de site van Roxio gekeken of Toast deze brander ondersteunt???

iDVD zou ik niet op rekenen…

Mzzl,

El_Oy

Ik zou voor de Pioneer 106D gaan. Heb ik net zelf in de G4 MDD gebouwd, tien minuten werk. En het mooiste: 10.2.8 ondersteunt de Pioneer helemaal. Dus niks gehackte drivers.

Ook belangrijk bij inbouw in G4: klepje is heel makkelijk te verwijderen, nu past tie perfect.

Prijs: 175 euro.

Frans

hoi, hij werkt!!! da's 1, geeft na het branden van een DVD +R een fout melding, ben vergeten wat, maar de dvd's zijn perfekt (2 is ook goedkoop, 128 euro, echter is niet Mac ondersteund, maar nogmaals doet het prima. er is ook geen firmware voor mac te vinden. doei, martin

PS… er is nog geen os x10.2.8, echiesnie

[quote:de5f7b0494]PS......... er is nog geen os x10.2.8, echiesnie[/quote:de5f7b0494]

Echieswel… maar is inmiddels weer verwijderd van de Apple site.

http://www.thinksecret.com/news/macosx1028.html

Je heb gelijk, zie ik nu op andere forums, 'tis wel knullig van ze...