Nederlands woordenboek prog. gezocht

Is er voor de mac een freeware prog. online dat dienst doet als nederlands woordenboek? het hoeft geen Dikke Van Daele te zijn maar toch een Dikke woordenlijst met zoekfunctie. Ik weet dat je bij vandaele.nl online woorden kunt zoeken, maar ik zoek een offline prog. dan kan ik de mac in de living zetten tijdens SCRABBLE :) Altijd handiger als je het maar in te typen hebt of een woord daadwerkelijk bestaat t.o.v een woordenboek.

alvast bedankt.
Andy - BON JOVI FOREVER
KEEP THE FAITH :innocent:

probeer eens te zoeken naar de dikke van dale widget. Ik ga ervan uit dat je inmiddels Tiger gebruikt.

Werkt perfect

En om het je nog makkelijker te maken: http://www.raggers.net/pathos/widgets.php

ik dacht dat die widget alleen online werkte....?

Je kunt toch gewoon de spellings-checker en woord-aanvuller van het Mac OS gebruiken?! Gebruik bv Teksteditor, en tiep een paar letters in van een woord, druk dan op 'esc' (in Tiger; in Panther is het 'alt+esc') en zie daar komt een hele woordenlijst. Of tiep het juiste woord in, is het fout dan word het rood onderlijnd en 'ctrl+klik' op het woord om te kijken wat de juiste spelling is. Mogelijkheden genoeg...

Het schijnt dat de nieuwe editie van de Dikke van Dale ook geschikt is voor de Mac,nog even wachten dus?