Nederlandse spelling in Office 2004?

Ik vraag me af of er in Office 2004 een Nederlandstalige spelling - en grammaticacontrole zit. Weet iemand dit?

Zou wel verdomde handig zijn!

in de preview zit wel een nederlands woordenboek, maar de spellingscontrole wil niet....

ja hoor, dat zijn dus de proofingtools en tegenwoordig moet je nie tspeciaal de extra's installeren, de ganse image die je naar je HD sleep bevat deze reeds je moet gewoon bij language dutch aanduiden en dan even op de knop DEFAULT klikken, dit zorgt ervoor dat alle documenten vanaf nu standaard met de nederlandse bib worden gecontroleerd. wil je nadien bvb even een frans document maken dan doe je hetzelfde maar klik je niet op default, dit zorgt er da nweer voor dat de isntelling enkel op dit document van toepassing is, het volgende nieuwe zal standaard weer door een nederlandse spellingcheck onder handen genoemen worden

ik kan het voorgaande bevestigen..nederlandse spellingscontrole aanwezig.

office2004 is echt een mooi pakket!!!chapeau!!

nu nog de mogelijkheid om in Excell een Europese datum aanduiding te gebruiken.

dus 21-04-04 ipv het Amerikaanse 04-21-04

:frowning:

[quote:f2cfc6f9a1="Fuji"]ik kan het voorgaande bevestigen..nederlandse spellingscontrole aanwezig.

office2004 is echt een mooi pakket!!!chapeau!![/quote:f2cfc6f9a1]

En wil dat ook zeggen dat de grammatica wordt gecontroleerT?

> EagerB0bNerd:

veld, rij of kolom selecteren / appeltje-1 / onder ‘custom’ (niet ‘date’): dd-mm-jj

groet

[quote:2b244b1b06="Jelletje"] En wil dat ook zeggen dat de grammatica wordt gecontroleerT?[/quote:2b244b1b06] Volgens mij bestaat er geen Mac-grammaticacontrole voor Nederlands. En MS zal die ook niet voor ons ontwikkelen, neem ik aan. :wink:

Dit kan je nu wel ... [img:ec5a6d613d]http://users.telenet.be/digitalguru/Afbeelding%202.jpg[/img:ec5a6d613d]

[quote:5d451e53d9="Viva"]> EagerB0bNerd:

veld, rij of kolom selecteren / appeltje-1 / onder ‘custom’ (niet ‘date’): dd-mm-jj

groet[/quote:5d451e53d9]

OK Viva, cool :smiley:
ik had van alles geprobeerd maar met 'date" wil het maar niet lukken

Maar hoe doe je het als het jaar altijd hetzelfde is, dus bijv 2004 ?
dus je typt in 21-05 en in je veld komt te staan 21-05-2004 ?

dat kon vroeger wel maar is er met het “millenium” weer uit verdwenen…
of mis ik weer iets ?

> EagerB0bNerd:

mmm… tik in bij ‘custom’ dd-mm-jjjj

als je vervolgens 21 mei invult als 21-05 of 21/05 toont excel 21-05-2004 en zo bij elke andere datum zonder jaar

denk dat dit is wat je bedoelt, groet

[quote:775a5fe4d4="Viva"]> EagerB0bNerd:

mmm… tik in bij ‘custom’ dd-mm-jjjj

als je vervolgens 21 mei invult als 21-05 of 21/05 toont excel 21-05-2004 en zo bij elke andere datum zonder jaar

denk dat dit is wat je bedoelt, groet[/quote:775a5fe4d4]

YOH !

dat bedoelde ik :smiley:

Format Cell... > Custom > dd-mmm-jj geeft de maand in letters met het jaartal zonder millenium en zonder eeuw dd-mmm-jjjj geeft de maand in letters met het jaartal met millenium en met eeuw

[quote:cf68511b1e="digitalguru"]Dit kan je nu wel ... [/quote:cf68511b1e]

Dus er zit nu een werkend Nederlands woordenboek in? Dat is al een vooruitgang, want tot nog toe kon je alleen spelling checken. Het woordenboek werkte alleen in het Engels.

Zit er nu ook in ja per toeval ontdekt, want over de Nederlandse taal staat ergens enige uitleg.

Word 2004 HELP zegt:

1. Select the text you want to change the language format for.
  2. On the Tools menu, click Language.
  3. Select the new language, and then click OK.

Waarom staat er geen “Language” onder mijn “Tools” menu? :frowning:

EDIT:

Oh het maakt niet uit … Onder Preferences kan je dit ook aanpassen. 'k Heb Dutch gekozen. Maar het werkt niet hoor :frowning: Waarschijnlijk bevat mijn installatie die dictionary niet :frowning: Enig idee hoe ik daaraan kan geraken?