nederlandstalig pakket MICROSOFT OFFICE X

Weet er iemand of ( en waar ) je het pakket MICROSOFT OFFICE X ook in een nederlandstalige versie kan bekomen.

thanks

Dat kan niet, want het bestaat niet. Jammer, maar helaas.

Microsoft Office X is totnogtoe helaas niet in een Nederlandse taalversie leverbaar,

Zal ook wel nooit gaan gebeuren denk ik…

Het enig dat je kan doen is de Nederlandse spelling erop zetten...

Wat ik niet begrijp is dat M$ de talen opties niet modulair maakt. Dan kan je de paketten (spelling & grammatica) uitiwsselen tussen WIndows en Mac versie.

Of roep ik nu iets heel slims? :wink:

Bill, je hoef deze tip enkel te copy-pasten! :stuck_out_tongue:

Heb ik M$ al op geattendeerd maar zpals gewoonlijk word er gezwegen in Richmond, ze vinden de Mac Markt te klein en al helemaal voor onze moerstaal. Vandaar dat ik ook hoop dat de OpenOffice een succes mag gaan worden want die zijn wel bereid het in het nederlands te gaan doen.

Met MacOSX is het heel eenvoudig om een meertalige applicatie te maken. Daar bestaat een programma voor, waarbij je alle teksten in je programma één voor één vertaald, en deze in de .app package slingert. Eh voila je hebt een meertalige app. Dit voordeel geldt echter alleen voor COCOA (een echte OSX app) applicaties. Microsoft heeft nog steeds niet een echte OSX versie gemaakt, het is nog altijd Carbon dat de klopt slaat. Voordeel van Carbon is dat het ook onder OS9 zou moeten werken, maar dat doet Office dan weer niet... Ze maken er dus een beetje een potje van.

Wat ik hiermee wil zeggen: Als Office een Cocoa applicatie was geweest dan zouden we hier op Macosx.nl een vertaalslag kunnen maken. Als er een man of 10 in hun vrije tijd mee bezig gaan dan is dat zo voor elkaar. Aanbieden aan Microsoft en die hoeven het alleen maar bbij een volgende update op te nemen in hun applicatie. Maar goed, helaas is dit dus niet mogelijk daar OSX geen echte cocoa applicatie is… EN dat mag toch wel een schande worden genoemd.

PS dit is ook de reden dat er altijd ge-etterbak (mooi woord) is met anti-aliasing van letters onder Office. Bij een cocoa app wodt dit prachtig af gehandeld.

Hee, is dat zo?? Is 2004 ook nog een carbon applicatie?? Want alles ziet er nu wel een stuk beter uit dan in Word for X. Op het scherm is het veel leesbaarder en duidelijker....

Wally