nederlandstalige software - Is er ovezichtslijst van nederlandstalig

Graag zou ik in bezit willen komen van een overzichtslijst  nederlandstallige MAC software.

Is het nieuwe besturingssysteem (Mac OS 10.2 NL)ook al leverbaar .

[quote:post_uid0="diasyl-sporting"]Graag zou ik in bezit willen komen van een overzichtslijst nederlandstallige MAC software.

Is het nieuwe besturingssysteem (Mac OS 10.2 NL)ook al leverbaar .[/quote:post_uid0]
Geen idee or zo'n lijst bestaat, maar ik denk dat je meer kans maakt als je de sites langs gaat waar de software oorspronkelijk vanaf komt.

MacOSX.2 is sind 24 augustus jl beschikbaar, is meertalig wat betekent dat je ook kan kiezen uit meerdere talen dus ook Nederlands.

Ik ben nieuwsgierig naar waarom je dit wilt weten. Meestal beredeneer je vanuit een behoefte ( bv 'ik wil beelden bewerken' ) en kijk je vervolgens naar de mogelijkheden. Voor de Mac is er heel veel software. Meer dan mensen vaak denken. Als je wilt weten wat precies zou ik contact opnemen met Nederlandse dealers. Je zou zelfs contact op kunnen nemen met Apple Nederland.

Heb je er trouwens aan gedacht om te switchen naar Engels? Zelf werk ik al jaren volkomen in het Engels. Alles komt eerder uit, is het origineel (geen vertaling van het origineel) en is vaak nog een stuk goedkoper ook.

Wellicht kunnen we een beter antwoord verzinnen wanneer je iets meer vertelt over waarom je dit wilt weten.

[quote:post_uid0="tiny"]Heb je er trouwens aan gedacht om te switchen naar Engels? Zelf werk ik al jaren volkomen in het Engels. Alles komt eerder uit, is het origineel (geen vertaling van het origineel) en is vaak nog een stuk goedkoper ook.[/quote:post_uid0] Ja... doe ik oa. om die reden ook, en omdat ik ontwikkelaar ben van database-oplossingen zit ik vaak op Engelstalige talklists en sluit het werken met Engelstalige software ook beter aan. Zelf het tussentijds documenteren tussen de programmacode en scripts doe ik in het Engels.

Ik moet toegeven dat ik het liefst een Nederlands boek heb indien ik iets nieuws wil leren of ter kennis wil nemen, maar heb je eenmaal de essentie van iets door en je moet dan communiceren middels Engelstalige email dan is denken en werken met Engelstalige software een pré.

Hier heb je nog een adres met naar men zegt alle software die voor OSX te krijgen is.

Succes :wink: