Nee, nou wordt ie lekker!

[flame-modus]Heb je iedereen op de studio aan het Indesignen, kom ik voor de tweede keer al een drukker tegen die 'daar niks mee doet' vanwege 'slechte ervaringen uit versie 1'.

Ja dit zijn dan ook nog van die goedkope, door de klant aangebrachte drukkertjes die ook niet met pdf kunnen (willen?) werken. En ook niet films willen hebben want dat kost ons extra! [/flame-modus]

Wat is de snelste manier om van ID2 Xpress te maken? Bewaar als EPS en plaatsen? Eerst lettecontouren maken in ID? Wie heeft hier goede ervaringen mee? Geen verschuivingen, verkeerde kleuren, lijndiktes die veranderen, afbrekingen?

Yes I know it sucks, but what can you do?

Bij markzware hebben ze een extensie bedacht [url=http://www.markzware.com/id2q/]ID2Q[/url] die dit kunstje flikt... (demo kun je allicht proberen; kost € 175)

Alle poginegn om via PDF of via Illustrator tot een bruikbare Xpress pagina te komen zijn bij mij altijd uitgelopen op overbouwen…

PDF aanleveren of een andere drukker zoeken. InDesign 1 en 1.5 was duidelijk nog niet voor productie bedoeld, als zodanig was dat door Adobe aangegeven. Alle ervaringen zijn verwerkt in InDesign 2.#, en een drukker die klaagt over slechte ervaringen met InDesign 1.# heeft het dus duidelijk niet begrepen.

@ zora ..... en daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik weet nog wel een goed drukkertje waar je alleen maar je PDF-je aan hoeft te leveren over internet en die heeft een vreselijk snelle levertijd :wink:

Hee die Xtention van Markware kende ik nog niet, bedankt! Ga de demo proberen. Markzware is okee!

@Zora, helaas werd deze drukker ons opgelegd door een cheap-ass klant(je). Ze willen geen pdf. Waarom in godsnaam niet? Geen idee. Heb hier al uitgelegd dat 1 uur DTP werk duurder is dan een stel films, maar dat zijn dan weer ‘eigen’ uren en dat [i:76f4b90729]lijkt[/i:76f4b90729] dan weer goedkoper dan een rekening van de lithograaf… (zucht)

Ziet er uit als een drukker die hoe dan ook DTP kosten in rekening wil brengen. Een drukker die niet overgaat op PDF graaft, om het niet netjes uit te drukken, z'n eigen graf. Ik heb zelf met PDF gewerkt en vond het bijzonder prettig. Je kan in redelijk korte tijd zeggen of een file bruikbaar is of niet, en belangrijker, waarom.

Eigenlijk moet je weigeren te werken met door een klant opgelegde drukker...

Je hebt je eigen drukkers-contacten die wél een workflow hebben die aansluit bij jouw mogelijkhden, nietwaar?

Laat ik hier ook maar op reageren ...

Een drukker die zowel niet met pdf werkt (que?) noch met Indesign (wil) werken kun je ab-so-luut niet serieus nemen. Punt. Als ik onze relaties zou zeggen dat we daar echt niet aan kunne beginnen, kunnen we ons bedrijf wel gaan sluiten. sinds vorig jaar werkt de gehele studio rondom pdf, wat een uiterst betrouwbaar, en qua productie goedkoop bestand is. Je moet als drukkerij wel met je relaties overleggen hoe of dat zij werken, welke software, welk platform, etc. om vervolgens hen uit te leggen hoe of dat ze het beste een pdf kunnen vervaardigen voor jou als drukker. Dat kost een klant alleen extra tijd (maar noch steeds relatief weinig), die een drukker zou berekenen in zijn kosten. een pdf-bestand is een eitje. Rippen … belichten … drukken.

De drukker 'doet geen InDesign omdat versie 1 kut was? klinkt echt als iemand die dus niet bij de tijd blijft, of zijn werk of dat van zijn klanten serieus neemt. Ik kan niet wachten om heel QXP de deur uit te lazeren. Versie 6 is een lachertje, een overgewaardeerd product waarvoor je te veel moet betalen. InDesign 1.0 is zelfs nog beter dan XPress 6. Op alle fronten. InDesign 2 is geweldig … inDesign CS gewoon uitstekend.

Hou rekening met toepassing van transparantie (minimaal pdf level 1.4 / postscript level 3), en je bent klaar. Wij hebben echt heel veel succes met deze manier van werken. Sterker nog, de klanten zijn goedkoper uit, en wij maken meer winst erop.

Met andere woorden: ZOEK EEN ANDERE DRUKKER (ik weet er een)!

Ach ja, maar de drukker werd aangebracht door de klant, zo is te lezen. Geen keuze dus, WOZ? Anders had je hem wel een rotschop gegeven. En dat moet jouw ontwerpen gaan uitwerken!