Negatief beeld in Photos app

Hallo allemaal,

sinds kort zijn de videos (volgens mij sinds ik de iPhone 12 max pro heb gekocht) negatief als ik ze bekijk in de Photos app op mijn Macbook Pro. Als ik eroverheen hover dan verdwijnt de “negatieve filter”. Zie video

Iemand een idee?

Zijn het toevallig CMYK afbeeldignen?

Het zijn video’s. Om specifiek te zijn:

Je hebt geen visuele hulpmiddelen geactiveerd?

(Systeemvoorkeuren > toegankelijkheid > beeldscherm)

https://www.videosolo.com/nl/tutorials/h.265-player.html

@Night: Nope, zie hier:

@Wouter57: videos converteren is het niet waard en lijkt mij extreem omslachtig om al mijn videos geschoten met mijn iPhone eerst te moeten converteren om deze normaal in de Photos app op mijn Macbook Pro te zien.

Dan zet je hem toch gewoon op “meest compatibel” dan ben je van het probleem verlost.

Welke versie macOS draai je eigenijk op je MBP?

<p class="cite">wouter57 op 20 maart 2021 om 01:11</p> Dan zet je hem toch gewoon op “meest compatibel” dan ben je van het probleem verlost.
Ik zal dit even uitgebreid testen. Bedankt!

@Night: 10.14.6 (durf nog niet te upgraden zonder time machine backup haha).

Ik zou me sowieso ernstig zorgen gaan maken als je geen backup hebt…

Nee hoor, alles wat voor mij van belang is staat op Dropbox. De rest wat niet op Dropbox staat kan me gestolen worden :wink: dus ook al crasht alles nu heb ik alles van belang op Dropbox staan. Maar ik heb veel plugins voor bepaalde software geïnstalleerd staan die nog compatibel zijn met Big Sur vandaar dat ik nog even wacht. Dus don’t fix it if it ain’t broken (yet) :stuck_out_tongue:

Het advies van wouter57 (Meest compatible) is echt geen goed idee. Het zorgt er effectief voor dat je photo library twee keer zo groot wordt (of meer). Ik zou gewoon de upgrade uitvoeren.

Hmmm dus dit probleem is dus gewoon gerelateerd aan mijn OS X versie? Dus met Big Sur is dit niet?