Net de nieuwe Mac Mini besteld

Ik kon het niet laten en heb direct de nieuwe Mac Mini besteld. Ik heb al een G5 en iBook en ga deze puur gebruiken als Media Center in de woonkamer.

Zijn er nog meer mensen die de Mac Mini al direct besteld hebben? Wat schatten jullie in komt hij zoals wordt aangegeven binnen 3-8 dagen?

Sorry maar ben je tevreden met dat shared videogeheugen? Ze gaan er op achter uit niet ?

Zal je niks van merken als hij aan de t.v. hangt! :wink:

[quote:6fc24a6182="Flavio"]Sorry maar ben je tevreden met dat shared videogeheugen? Ze gaan er op achter uit niet ?[/quote:6fc24a6182] Als jij genoeg Ram hebt maakt dat geen drol uit.

verplaatst :?

is de solo core nou veel beter dan mijn;

mac mini 1,5 ghz
64 mb videogeheugen
80 gb hd

dat de core duo beter is oke maar dan kan ik ook gaan zeggen tja imac is nog beter!

wat moet je er eigenlijk mee mac mini + toetsenbord + muis + scherm is iets van 1200 euro kan je netzo goed een imac 17" core duo kopen niet?

Dus je neemt nu een andere avatar? :wink:

Als je al een scherm hebt, en toetsenbord en zo, dan hoef je dus dat niet meer te kopen en heb je gelijk een goedkopere nieuwe pc.

Als je hem niet goed genoeg vindt, koop hem dan niet. Apple kan deze heus wel aan de man brengen, ze zijn goed zat voor wat ze dienen.

Ik vind dat er enorm veel gezeurd wordt over wat er wel en niet werd gelanceerd vandaag. Hoge verwachtingen die de mensen zelf stellen door het lanceren van geruchten. Ze beginnen spontaan links te leggen, overal verbanden te zien. Lijkt me precies 1 grote conspiracy… En als het dan niet uitkomt, beginnen ze te kankeren en lame reacties te geven (op andere fora)

de meeste mensen die van windows naar mac overstappen zitten ook nog met het probleem van toetsenbord & muis met ps2 aansluiting!

Die nieuw Mac Mini lijkt mij ideaal. Ik heb nu een Windows bakje in de huiskamer als media computer. Zo'n Mini zou ideaal zijn: het is kleiner, waarschijnlijk veel stiller en ziet er gewoon mooier uit. Ik weet haast zeker dat er eentje in mijn huisje zal verschijnen :P .

Mijn hoop is echter nog steeds gevestigd op een 17" MacBook. Maar dan moet ik wel weer een aantal maandjes hard werken en minder bier nuttigen :roll: .

Kan iemand mij mss uitleggen wat een ps2 aansluiting is? ik hoor het wel vaker maar ik weet het niet! :x :innocent:

Die zit ook niet op een Mac volgens mij. Het is een aansluiting die eruit ziet als een SVHS stekker voor toetsenbord en muis. Er zijn echter verloop stekkers verkrijgbaar van PS2 naar USB.

Dat is een dom rond pc-stekkertje dat nergens in past watop een Mac lijkt. :mrgreen:

En er zijn al even domme ps2>usb verloopjes te koop om dat probleem op te lossen.

Maar wie wil dat? :wink:

Ik heb onlangs een Macmini aan mijn broer geadviseerd, hij gebruikt nu een heeeeel brakke PC voor itunes. Dat is ongeveer ook het enige waarvoor hij hem gebruikt. Leuk dan dat Frontrow, is 649 Euro niet een enorme vanaf-prijs? Of ben ik de enige die hem eigenlijk gewoon heel duur vind? Was de emac niet vanaf 799 Euro inclusief scherm / toetsenbord / muis?

O wacht ik denk dat ik al weet wat het is :) dank jullie :)

[quote:540a80c83e="The_Whizz"]Ik kon het niet laten en heb direct de nieuwe Mac Mini besteld en ga deze puur gebruiken als Media Center in de woonkamer. [/quote:540a80c83e]

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen tijdens gebruik

Hopelijk komt het Frontrow updateje ook snel voor de iMac uit. Lijkt me geinig om er streams mee te spelen.

Wat mij persoonlijk naast de videochip tegenvalt aan de nieuwe Mac Mini is dat ze nog steeds een trage 5400 PRM harde schijf heeft. Een 7200 PRM schijf is toch beduidend sneller.

[quote:de8abaafca="guess"]de meeste mensen die van windows naar mac overstappen zitten ook nog met het probleem van toetsenbord & muis met ps2 aansluiting![/quote:de8abaafca]

Het is niet dat een USB toetsenbord en muis zo duur zijn. Een Apple Keyboard heb je voor 30 euro en een USB muis vind je bij de lokale computerboer voor pakweg 25 euro. Dus dat vind ik geen argument :wink:

ik moet eerlijk zeggen niet onder de indruk te zijn van de nieuwe Mac mini. Ik had hogere verwachtingen. Ok, hij is wellicht sneller, er zit een remote bij (zodat je die geyle Apple Remote erbioj kan gebruiken) en hij kan op de TV worden aangesloten. Maar om nou een Mac mini te kopen puur om Front Row op het AV kanaal vand e TV te bedienen.. nee, ik vind het zonde. Zo'n ding is toch huiskamerwaardig als het een echte 'hub' wordt, dus ook TV en radio in Front row, en recordingfuncties zodat je niet zo'n dure HD recorder hoeft te kopen.

Voorlopig is het MediaCentral al iets meer wat Front Row moet worden (slechtere interface). Dat werkt tenminste met digitale televisie.

Enfin, ik wacht rustig af, maar voorlopig bespaar ik me de 650 euro en zet ik de PowerBook wel aan op de televisie met Front Row. Maar hey! Veel plezier met je Mac mini.