Netboot en Netinstall

Hey!

Ik moet op mijn werk regelmatig systemen installeren of booten van diagnostics DVD’s. We doen dit momenteel met dvd’s, alleen raken we deze op regelmatige basis kwijt als deze worden vergeten en in de machines blijven zitten die weer met de klant mee gaan. Ik heb daarom voorgesteld om een macje van osx server te voorzien en hier de images vanaf te draaien. Dit gaat opzich prima alleen boot altijd dezefde image als ik opstart met de N ingedrukt. Ik kan me van mijn opleiding herinneren dat ik een mooi keuze menu’tje kreeg waar ik de image kon kiezen. Die zou ik dus ook graag willen zien, alleen weet ik niet hoe ik dit activeer. Iemand sugggesties?

hey hallo

is het niet iets van, serverutility, netboot activeren en dan de image in dat scherm slepen

suc6

[quote:b2a2053184]is het niet iets van, serverutility, netboot activeren en dan de image in dat scherm slepen[/quote:b2a2053184] Zover was ik al... Wat ik wil weten is hoe ik een keuze menu krijg bij het opstarten.

is gewoon de "alt" toets ingedrukt houden direct nadat je em aanzet.

[quote:4c15551331]is gewoon de "alt" toets ingedrukt houden direct nadat je em aanzet.[/quote:4c15551331] Het gaat om [u:4c15551331]NetBoot[/u:4c15551331] via OS X Server, niet lokaal booten

ja, dat snap ik wel hoor, maar dat maakt geen verschil.

Ok, ik zal dit van de week eens proberen. Het enige nadeel van het opstarten met alt is dat je er geen extra info aan kan koppelen. Dan kon op mijn opleiding wel. Je kreeg een lijst met profielen zoals "video montage os", "grafisch os" etc. dat al voorzien was van final cut studio of adobe cs, in de info stond dan omschreven wat er allemaal op de image stond. Ik heb nog wat zitten googlen en denk dat [url=http://www.bombich.com/software/netrestore.html]dit[/url] hetgeen is wat ik bedoel. Gaan we van de week ook mee spelen. In iedergeval bedankt voor de feedback.

post je het hier als je erachter bent hoe et zit? :)

Goedemiddag en om direct in huis te vallen: Is het mogelijk om per MacOSX Server ook Windows op PC's te installeren? Aangezien je ook met Windows PC's in een OpenDirectory kan werken.

:? :slight_smile:

@kriska, wat [b:f3ad138a03]denk [/b:f3ad138a03]je zelf

als je op de server je images op de goede plek hebt staan zodat de software dat ook ziet dan mag het geen probleem zijn. Had zelf ook de optie gemaakt G4 laptop, G5, etc
en of je dan met de optie of n opstart maakt voor de functie nix uit

suc6

Aangezien het nog wel even wat werk is. (image maken van alle XP met de juiste drivers etc) dacht ik dat het misschien een stuk beter is even eerste te vragen of het mogelijk is. Hartelijk bedankt i.i.g we gaan er aan werken.