NetGear RP114 Router en XS4ALL

Ik heb een NetGear RP114 Router gekocht, maar ik krijg hem niet aan de praat. Weet iemand hoe ik het dingetje zo ingesteld krijg dat ie in wil bellen op mijn basic ADSL account bij XS4ALL via MXstream?

Je bedoeld eigenlijk dat je de modem wilt tweaken?

Adriaan

Neej ik bedoelde echt de instellignen van m'n NetGear RP114 Router zodat dat kastje voor me inbelt en elke computer die ik in de router prik automatisch op internet kan zonder in te hoeven bellen enzo, maarrrr:

Ik heb hem aan de praat! ;]

In het boekje stond; setup time: 30 minutes. Als ze er 3 uur ofzo van maken klopt het wel, maar hij doet het dus. M'n computers kunnen via de ingebouwde switch leuk met elkaar babbelen, en nog leuker: ze kunnen allemaal tegelijk gebruik maken van m'n internet verbinding zonder dat ik ooit nog iets in hoef te stellen of in te bellen. Browser/mail/msn starten en klaar ;]

Het stomme is; in het boekje staat dat je via DHCP moet werken, maar dat moet je dus net NIET doen. Met DHCP werkte er niks, toen ik zelf wat IP adressen uit ben gaan delen ging het prima. Dus:

router:

IP: 192.168.0.1
Sub: 255.255.255.0

computers:

IP: vanaf 192.168.0.2
Sub: 255.255.255.0

En dat is het, dan werkt alles prima. ;]

bij mij doet ie prima met dhcp, alle 8 mac's verkrijgen zo hun ip van dit router/switchje. je moet wel aangeven dat ze automatiesch hun ip moetten verkrijgen. :D