Netscape 7.1 vele malen sneller dan Safari...

Tsja,

Ik kan niet anders dan concluderen dat, welke website ik ook bezoek…Netscape vele malen sneller de site binnen heeft.
Zelfs de apple site, je zou denken dat deze is geoptimaliseert is voor safari, maar nee, netscape knalt hem in luttele seconden op mijn scherm terwijl safari er dikwijls 20 seconden of meer voor nodig heeft.

:?

nou dan heb jij een probleem want bij mij is safari op de apple website heel erg snel, en zeker sneller dan netscape

Als je Netscape snel vindt, probeer dan Mozilla 1.6. Netscape is gebaseerd op Mozilla en Netscape wordt niet meer ontwikkeld, maar Mozilla wel en is veel verder dan Netscape op dit moment.

Apple-site: 3.5 seconden met Safari.

(Planet ADSL comfort - max. 220 k/sec)

Alleen het op m'n G4 iMacje zetten van Netscape zorgde voor een hoop gelazer hier en daarbij heeft het ook nog eens een spuuglelijke interface. Ik heb het maar weer gauw verwijderd. Met Safari 1.2 laadt apple com in ± 5 seconden en apple.nl in ± 4; ben erg benieuwd naar de komende update, fijn browsertje!

Toch heb ik meer topics gelezen over een trage Safari, zoek daar eens op.

[quote:0703bb686e="dada1958"]Alleen het op m'n G4 iMacje zetten van Netscape zorgde voor een hoop gelazer hier en daarbij heeft het ook nog eens een spuuglelijke interface. [/quote:0703bb686e] Ja, bah! Camino en Firefox lijken bieden meer eyecandy, toch met de Gecko engine.

Ok, ok...ik weet wel dat kritiek op apple producten op dit forum gelijk staat als tegen de benen schoppen van mensen, maar ik ervaar het zo. En is te stellen dat ik dan een probleem heb niet een beetje te kort door de bocht rpschade? Ik ervaar het verschil vooral bij inloggen op .mac Het verschil tussen beide browsers is echt 10 seconden. Het duurt overigens wel een stuk langer voor netscape opstart. Het verschil is waarneembaar op 4 verschillende systemen die allen onder 10.3.2 draaien en minimaal 640 MB RAM hebben, dus.......

Ik heb een paar maanden geleden een kinderboekje geschreven over een slakje dat altijd te laat is omdat hij zo langzaam is.

Maar zelfs dat slakje is sneller als Netscape 7.1!!! :smiley:
Tjeemig wat is die traag. Nee, Safari is by far de snelste browser die ik ooit heb gezien!