netwerk 2 imac's

ik heb een imac g5 en een imac g3 die ik doormiddel van een netwerk met elkaar wil verbinden om ook bestanden en eventueel me internet te delen. ik heb alleen ontdekt dat dit niet ecth makkelijk is. het eerste probleem is hoe ik dit ga doen. mijn imac g5 is verbonden met een netwerkkabel met me modem. maar ik hem maar 1 netwerktkabelaansluiting, en me imac g3 ook, dus hoe moet ik nou me internet en mijn imac met elkaar verbinden met maar 2 ethernetpoorten? als dit opgelost is, gaat het hopelijk allemaal wat makkelijker!

Het antwoord (van een betrekkelijke leek op dat gebied) is kort: daar heb je hubs en routers voor als tussenstations, die splisen en het netwerkverkeer geleiden. Is je modem een adsl of kabel? en heeft deze twee ethernetpoorten? dan is het misschien een modem en router in 1 en dus gemakkelijk: beide aansluiten op de modem. Wellicht dat je wel moet inloggen op je modem om bepaalde instellingen aan te passen.

Anders iets met draadloos?

mijn modem heeft geen mogelijkheid to routeren, en om nog een losse router te plaatsen heb ik niet zoveel zin in. zou je met behulp van usb ook een netwerkje kunnen maken, en kan internet ook gedeeld worden dan? me imac g3 heeft namelijk nog net geen firewire (350mhz)

waarom geen router eigenlijk?

vind het zonde om er eentje te kopen, als het misschien niet nodig is. ik zou het graag gewoon willen oplossen met de mogelijkheden die ik nu heb. is die er dan anders niet?

usb to usb netwerk? geen idee ...