Netwerk Alias In Tiger

Olah,

Ik heb twee Macs (beide OSX 10.4.1) die met elkaar babbelen via Airport. Van de ene naar de andere kan ik via Netwerk gewoon de schijven van de andere Mac mounten, maar omgekeerd gaat dat niet. Ik zie wel de naam van de andere Mac maar als ik wil verbinden geeft ie aan dat de alias van de schijven (alle) die ik wil mounten op de andere Mac of verwijderd moet worden of hersteld. Geen van beide werkt omdat de Mac dan vraagt waar de aliassen van de netwerk Mac staan en daar kan ik nou juist niet bij omdat ze denk ik op de Mac staan waar ik me nou juist niet mee kan verbinden.

Weet iemand waar die aliassen staan? of hoe je dit kan oplossen?

Dank!

De makkelijkste oplossing is door gebruik te maken van de IP-adressen van de desbetreffende macs. Maar ik moet hierbij zeggen dat ik ook regelmatig (zij het nie bij mac naar mac) problemen heb met de "alias kan niet gevonden worden".

Kortom BUMP en netwerk Guru gevraagd :slight_smile:

Heb gegoogled op zowel BUMP als netwerk Guru maar geen succes. Ik neem aan dat dit software is om in een netwerk schijven te localiseren en mounten? Iemand een idee waar dat te vinden is?

Nee BUMP betektent da ik het draadje nieuw leven in blaas en zo hoop dat er nog meer mensen komen kijken en die netwerk Guru is gewoon iemand hier op het forum die er meer van kent als ons :)

ok dan, moet je effe weten! Ik ben benieuwd wie de sleutel heeft tot dit mysterie...

OPGELOST!

Ik heb op beide mac’s de naam van de HD veranderd, OSX maakt dan zelf een nieuwe alias aan. Die heeft er voor gezorgd dat ze beide de juiste alias via Aiport ‘publiceren’.

Dank voor de hulp.