netwerk analfabeet.. help

goeie avond. ik wil thuis een netwertk aanleggen. maar de vraag is hoe.

volgens mij heb ik de goeie benodigdheden wel. een adsl internet vebinding, wireless router, 2 macs en 2 pc in huis. nu heb ik alleen geen idee hoe ik nu op alle vier internet krijg.

de stekker van mijn modum moet in de router… en daarvan uit weer richting m’n computers maar de stekker die in m’n modum gaat is kleiner dan de ethernet kabel die in de router moet dus ik zit hier met een paar gigantische vrag teken boven m’n hoofd.

dus als er iemand is die zou willen helpen…

In je modem moeten twee kabels: een telefoonkabel voor de verbinding naar je telecomprovider, en een Ethernetkabel. Als er geen Ethernet op zit zou ik eens gaan kijken of je niet toevallig een USB-modem hebt gekregen. In dat geval > meteen terugbrengen/-sturen en om een Ethernetmodem vragen.

ja.. ik heb inderdaad een usb modem.

maar terug sturen lijkt me niet een goed idee, ik heb dit adsl abonoment ondertussen al weer 6 jaar.
dus zit er aan te denken om deze op te zeggen en verder te gaan met internet via de kabel… dan ben ik ook van dat probleem af.

ofniet?

Je kunt ook een los ethernetmodem kopen, en dit in de plaats zetten van het USB-modem dat je nu hebt. Wel even controleren met je provider, of die niet toevallig het MAC-adres controleren (als ze dat wel doen kun je er namelijk achterkomen dat niks meer het Internet op komt wanneer je er een ander modem neerzet, hoewel dat weer te verhelpen zou moeten zijn door te bellen naar diezelfde provider).

[quote:2b030dda64="Marten Beerda"]zit er aan te denken om deze op te zeggen en verder te gaan met internet via de kabel.. dan ben ik ook van dat probleem af.[/quote:2b030dda64] Ik zou zeggen: wacht dan even totdat die zaak rond is. Anders ben je twee keer bezig om de boel op te zetten.

jep doe ik..

thnx

ik weet niet waar je nu een abonnement hebt lopen, maar sommige providers hebben acties dat je je modem kan omruilen naar een nieuwe. een vriend van me heeft dat net gedaan met xs4all door zijn contract te verlengen. de oude modems kunnen de nieuwe versnellingen niet meer aan als je op 6mb zit.

Ik zit bij planet.. en het is dat je het nu zegt want er was eens versnelling beloofd door hun maar hij blijft op 6mb steken.

ik zal even informeren.