Netwerk: Bestanden uitwisselen...

[b:c3f74df0a4]De situatie:[/b:c3f74df0a4] Ik heb en netwerkje waarop 2 computers zijn aangesloten: een windows bak en een PowerBook.

[b:c3f74df0a4]Het probleem:[/b:c3f74df0a4] Ik kan geen contact krijgen met mijn windows PC op mijn PowerBook en andersom (ik zie niet de harde schijven in de windows PC met Finder)

[b:c3f74df0a4]Het doel:[/b:c3f74df0a4] Bestanden uitwisselen (vooral van PC naar PB)

Ik weet dat het mogelijk is, maar hoe? Ik moet wat codes invullen maar waar en hoe kan ik deze codes vinden op de PC en PB.

Ik hoop dat iemand het goed kan uitleggen :slight_smile:

Alvast bedankt!

Heb je op de mappen op je PC die je wilt delen, ook de sharing aangezet (properties/sharing)?

edit:
en verder zie:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22184

Het is ook handig om even aan te geven met welk besturingssysteem je werkt.

Hoe het zit op de pc weet ik niet, want daar heb ik al te lang niet meer op die manier mee gewerkt.
Op je Powerbook moet je allereerst instellen dat je bereid bent je gegevens te delen met windows. Die doe je in je systeemvoorkeuren bij delen geef je aan dat je bestanden wilt delen met een windowsnetwerk. En om de pc-bak op je bureaublad te laten verschijnen ga je in de finder naar netwerk. Dit kan via de combinatietoetsen: shift - appeltje - k, of je gaat naar de finder en kiest daar in de linkerkolom netwerk. De beschikbare netwerkcomputers, zowel pc’s als macs zullen hier tussen staan. Zodra je ze hier mount verschijnen ze op je bureaublad.

Ik ben er hier even vanuit gegaan dat je Panther hebt.

Osx heeft een goede help funktie in de finder zitten. typ daarin bv. :windows mac netwerk en voila alle onderwerpen over hoe je een mac met een windowsbak verbindt. zo moeilijk kan het toch niet zijn?

mensen zoek voordat je de 100.000ste keer de zelfde vraag stelt.Het staat ook nog een erg lullig al die mensen die dan gaan bleren over hoe je moet gaan zoeken op een forum of in je mac.