netwerk crah, dringend, hulp !

ik zat hiernet effe gezellig te chatten. Valt opeens men netwerk uit.

192.168.2.101 wordt gebruikt door 0:10 c:8f:c8:f6,
BOOTP-server 192.168.2.1

kwam er in een error kadertje. Ik was al meer dan enkele uren online en plots kwam er dit op men scherm. Ik heb al enkele keren geprobeerd (met bootP bij netwerk) een nieuw ip aan te vragen maar telkens komt er weer hetzelfde kadertje op. Wat moet ik nu doen ?

ik zou even kijken of een vast IP nummer hetzelfde resultaat heeft... Met een ander IPadres uiteraard... en anders ff server en- of router herstarten... Succes

[quote:7ce2d2ba91="tobiaslf"]ik zou even kijken of een vast IP nummer hetzelfde resultaat heeft... Met een ander IPadres uiteraard... en anders ff server en- of router herstarten... Succes[/quote:7ce2d2ba91]

dank u zeer voor uw vaste ip advies !!
ik vraag me wel af of ik goed door met men administrator online te gaan (of ik al dan niet beter een gewone user aanmaak daarvoor) ochja
alvast bedankt !!

Wat de error inhoud is dat een ander apparaat met het MAC adres 0:10 c:8f:c8:f6 jouw IP adres heeft ingenomen. Je kan natuurlijk even kijken of er een apparaat bij is gekomen als je gewoon thuis een netwerk hebt liggen. Als dit echt op het werk is waar meer dan 99 computers staan zou ik even naar de sys beheerder gaan en dit melden. Waarschijnlijk heeft dan iemand een vast IP adres gekozen wat toevalliger wijs precies jouw IP was. Als je dan vervolgens weer een vast IP neemt pik je misschien weer iemand anders zijn IP in. :wink:

Maar dat is natuurlijk alleen als je bij een groot bedrijf werkt met veel computers. :stuck_out_tongue:

[quote:c76151b605="Sage"]Wat de error inhoud is dat een ander apparaat met het MAC adres 0:10 c:8f:c8:f6 jouw IP adres heeft ingenomen.[/quote:c76151b605]

Is een MAC adres niet twaalfcijferig?

12 cijferig en uniek

Waarschijnlijk vooraan een 0 vergeten.

Michiel