Netwerk - Gebruikers

Volgende week komt de Imac (2.0Ghz/1.0Gb) voor mijn echtgenote (volgens de Apple shop) en gaan we een netwerk (via Linksys aan Speedtouch) maken. Heb al wat gezocht op forum, maar kan niets vinden over volgende vraag: Kan ik op beide (mijn Imac en de hare) Imac's dezelfde gebruikers (naam, pasword) installeren en ook op beide (tegelijkertijd) ingelogd zijn? Ik wil e.e.a. niet te gecompliceerd maken.

Graag enig advies!

Ja, dat is geen probleem.

Welke speedtouch heb je?

Pas op, ik zou voor alle machines een andere computernaam gebruiken. De machines zien elkaar niet als ze naar elkaar "kijken" omdat ze "denken" met zichzelf te maken te hebben.

Napsju, mijn Speedtouch is zo"n 2 a 3 jaar oud en via KPN (Mxstream) en Planet geleverd. Er staat alleen "Home" op de voorkant. Het is een "simpel" apparaat, dat zijn signaal afgeeft aan een Linksys router die zo"n jaar oud is (geen draadloos). Helpt dit?

Turbanus, mijn idee was niet beide computers dezelfde naam te geven, dat zullen 2 verschillende namen worden. Alleen zat ik me af te vragen, of dezelfde gebruiker (naam) op beide machines gemeld en ingelogd zou kunnen zijn. Ik wil voorkomen, dat we op ieder machine een andere gebruikersnaam zouden moeten hebben. Bedankt voor een reactie!

[quote:db6dd6401a="Gert Snijders"]Napsju, mijn Speedtouch is zo"n 2 a 3 jaar oud en via KPN (Mxstream) en Planet geleverd. Er staat alleen "Home" op de voorkant. Het is een "simpel" apparaat, dat zijn signaal afgeeft aan een Linksys router die zo"n jaar oud is (geen draadloos). Helpt dit?[/quote:db6dd6401a] Dan heb je twee opties:

1: Je koopt een nieuwe.
2: Je bespaard geld en hackt het modem naar een Pro.

Nieuwe draadloze accespoints / routers kunnen niet goed met de Home overweg, en een omgebouwde Home naar Pro werkt wel perfect in combinatie met de nieuwere (draadloze) routers.

Napsju, maar als ik toch alles via de achter de modem geschakelde router laat lopen, dan zou er toch geen enkel probleem moeten zijn? Er staat nu al een oude Windows machine op de router, naast mijn Imac. Ik ga alleen deze machine vervangen door een nieuwe (tweede dan) Imac. Misschien mis ik je "point", maar dat heeft toch niets met de modem van doen? Mijn vraag was meer of ik op 2 verschillende (van naam) IMac's dezelfde gebruikers (van naam en paswoord) per Imac kan aanmaken en ook (tegelijkertijd) gebruiken. Graag even een berichtje, als ik het verkeerd zie?

Ik denk dat dat geen probleem zal zijn en dat alleen de computernaam hierin een rol speelt.

Dan kun je wellicht beter enkel een Accespoint kopen. De router heb je immers al.

Denk bijvoorbeeld aan de WAP54G van Linksys.