Netwerk gedeeltelijk traag

> Zet die netwerkinstelling maar op automatic, laat het hem zelf maar uitzoeken.

Dat maakt geen verschil.

Het gaat trouwens alleen om lezen. Schrijven gaat wel ok.

hey

als je in je in de netwerk utility kijkt zegtie dan ook fullduplex??

greetzz

Je bedoelt met NetInfo?

hey

nee, met de netwerkutility, in je map utilities.

greetzz

Ooops, over het hoofd gezien, dom. NetworkUtility zegt bij LinkSpeed: 1Gb. Verder wordt er geen info gegeven over half of full duplex, flow etc. Of heb ik verkeerd gekeken?

Heb je de switch er al eens tussen uit gehaald en er een cross-cable voor in de plaats gedaan (tussen 2 machines dan). Het zou kunnen dat de switch niet helemaal lekker is of hij is wel verkocht als gigabit switch, maar de ASIC (de switch chip) kan geen gig per seconde verwerken.

@ cajun: Even de hele thread lezen.

Verder heb ik ontdekt dat het probleem er alleen met lezen is (van de server) en niet met schrijven (naar de server).

[quote:4ac3393c09="stolichnaya"] Het probleem ligt dus bij de server. Als ik deze 1 op 1 verbind met een machine is er wel gigabit snelheid. Met PantherServer dus niet. [/quote:4ac3393c09]

Bedoel je dat je de server en een workstation 1 op 1 hebt verbonden? of 2 workstations 1 op 1?

Verder kan je eens proberen om de server op een ander portje van je switch te aan te sluiten (als je nog vrije port hebt). Het zou kunnen zijn dat de port waar je server op zit niet helemaal lekker is…

@ cajun: Allebei. Zowel van client naar client als van server naar client.

Ik las ergens iets over dat het lezen van de server vertraagt kan worden door een teveel aan permissions. Hoe het precies zat stond er niet bij maar dat mag niet van een dermate invloed zijn.