Netwerk help!

ik wil bestanden kunnen delen met een pc en mijn ibook... nu is het bij de pc allemaal ingestled enzo en ik zie op mijn mac bij netwek ook MSHOME > en dan de computernaam staan van de pc.. maar als ik daar op klik krijg ik dit:

De alias ‘PC13…blabla’ kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Bedankt alvast!

Die PC staat wel aan toch?

ja die staat aan

[quote:0c3fcdb4d5="xddx"]ja die staat aan[/quote:0c3fcdb4d5]

Ok, ik wou al zeggen :wink:

Heb je al geprobeerd om eerst de Mac opnieuw op te starten en daarna de PC? Dat wil (bij mij) ook nog wel 's helpen.

thnx! ik ga t even proberen...

YES! hij doet het!! bedankt voor de tip Nikita!!

nu heb nog even een vraagje... ik kan op mijn apple bij netwerk de pc vinden en verbinding maken, maar hoe werkt dat andersom?? hoe maak ik op de pc verbinding met de apple??

letop: systeemvoorkeuren-->delen vink aan: - windows bestandsdeling

onder opties moet je een account activeren: dat is de account die met een pass gedeeld gaat worden

vervolgens ga je naar je windowsbak en typ je in verkenner/IE
het volgende:

\naamvanjemac.local

of:

\locaalipadresvanjemac

dan moet je een gebruikersnaam en wachtwoord geven en ben je in de homedirectory van de geactiveerde user:
werkt dus itsje anders
misschien is het handig om je mac in dezelfde werkgroep als je windowsbak te zetten (in jou geval mshome) typ dan in de apple help: werkgroep en krijg je een mooie uitleg van hoe je dat moet doen (weet ik niet uit mn hoofd)

[quote:c65e2ae1da="martijnm6001"]misschien is het handig om je mac in dezelfde werkgroep als je windowsbak te zetten (in jou geval mshome) typ dan in de apple help: werkgroep en krijg je een mooie uitleg van hoe je dat moet doen (weet ik niet uit mn hoofd)[/quote:c65e2ae1da]

hulpprogramma’s → adreslijsttoegang en dan “SMB” kiezen, daarin de werkgroepnaam invullen.

bedankt voor de uitleg ik ga het proberen!!

succes