Netwerk Mac vs XP

Voor velen wellicht een "appeltje - eitje" verhaal maar voor mij een probleemstuk:

Ik heb een G4 met MacOS-X en een G3 met MacOS 9.2 in een netwerk hangen samen met 3 systemen waarvan er 2 Windows 2000 en 1 Windows XP op draaien. Alles draaid prima, alleen kunnen we de G-4 en de XP totaal niet met elkaar overweg. ‘of-te-wel’ ze zien elkaar gewoon niet.

Wat is de juiste configuratie wat niet ten koste gaat van de andere contacten?

Systeemvoorkeuren / Delen en wat vinkjes aanzetten kan misschien helpen.

Vertel eens meer over je opstelling? KabelModem / ADSLMODEM naar Router naar afzonderlijk elke computer geloof ik? Of zit het anders in elkaar?

Elk systeem is gekoppeld aan een switch doormiddel van een UTP kabel (zeg ik dit goed?) De switch is vervolgens een verlengde van de router. Elk systeem een eigen IP toegewezen en hangt in één groep. Alles werkt dus prima, totdat ik XP met MacOS-X wilde combineren... Geen enkel teken van leven, zelfs niet op basis van 'gast' waar je minimale privileges heb. Hij ziet ze gewoon niet :cry:

heb je op je osx machine dit al es probeerd : Kun je de windows machine wel pingen ? (kun je vanuit de terminal doen)

ping (ip adres xp bak)

En dit al es om een verbinding te maken met een hidden share op je xp bak ?

ga naar netwerk tik in :

smb://192.168.1.2/c$

Waarbij 192.168.1.2 jouw ip adres moet zijn op de windows XP machine.