Netwerk met vista

Op me werk kom ik er niet onderuit. We hebben 3 computers met windows erop. 2 met xp en eentje met vista. Ik krijg ze niet zover om over te stappen op mac. :cry: maar goed.... hier volgt mijn probleem.

In het netwerk waarin alle computers d.m.v. een modem/router met elkaar verbonden zijn kan ik van de mac naar xp en weer terug. geen probleem… vanuit de xp computer kun je gewoon het ipadres invoeren van de mac en vervolgens gebruikersnaam en wachtwoord. :slight_smile:

Ik kan van de mac naar vista. Maar ik kan niet vanuit vista naar de mac. als ik op de vista computer bij “netwerk” kijk dan zie ik alle computers en ook de mac. Al klik ik op de mac dan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. Al toets ik dan de gegevens in (net zoals ik doe als ik vanuit een xp computer verbinding maak) dan krijg ik de melding dat het aanmelden is mislukt. de gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geacepteerd. :expressionless:

Heeft iemand hier ook ervaring mee? en misschien een oplossing?
Op de mac staat volgens mij alles goed ingesteld want met een xp computer lukt alles gewoon.

Dan is het misschien handiger om deze vraag op tweakers.net te stellen. Als XP -> Mac wel lukt en Vista -> Mac niet, dan zal het wel te maken hebben met een firewall of andere beperkingen in Vista.

Hoi, ik heb hetzelfde gehad. oplossing:

gebruikersnaam: <ip mac>gebruikersnaam
wachtwoord: wachtwoord

Je MOET voor het gebruikersnaam het IPadress of de hostnaam van de mac aangeven. anders werkt het niet.
tenminste bij mij was het zo opgelost.

yep, dat is inderdaad de oplossing.

Bedankt!!
:smiley: