Netwerk PC <-> Mac

Gegroet, Wij gaan in de komende vakantie skieën. Mijn vriend heeft een Dell en ik een MBP. Nu zouden wij graag ginder op reis gamen tegen elkaar. Wij beschikken beide over een volledig legale versie van o.a. Age Of Empires II, Age Of Mythology, Call of Duty II, Medal Of Honnor, ... en nog tal van andere shoot'm up's en strategische games. Hij voor de PC, ik voor de Mac. Dus voor die 1 on 1 gevecht: - wat moet ik doen? - wat heb ik nodig? - is hiervoor Boot Camp verreist? - ... Kortom, alle informatie is welkom :) Mvg,

Neej hoor, alle spelletjes maken prima gebruik van TCP/IP verbindingen om te netwerken. Die technologie van communicatie is compatible voor beiden.n Bootcamp is dus niet vereist.

Wat je mee zou willen nemen, een cross-cable, om de beiden computers met elkaar te verbinden.
Of je Airport op je Macbook een computer tot computer netwerk laten creeeren, waar je vriend’s laptop dan mee verbindt.

That’s it.

Heeft de PC bleutooth?

Als jullie beide Bluetooth hebben, is dat het makkelijkst: stel op beide machines een vast IP adres in voor je Bluetooth interface. Dit moet een IP adres zijn in een range zoals binnen een LAN wordt gebruikt, en niet wordt gerouteerd. Bijv 10.0.0.1 en 10.0.0.2

BootCamp heb je niet nodig; je hebt immers de Mac versie van die spelletjes?!

[quote:4a86bc305b="KingAchille"]Age Of Empires II, Age Of Mythology[/quote:4a86bc305b]

Voor zover ik weer gaan deze games niet werken, aangezien de Mac multiplayer niet samenwerkt met de win multiplayer.

Unreal Tournament werkt tussen beide OS'en.

[quote:8e5600c143] Geplaatst: Wo Dec 13, 2006 9:33 Onderwerp:

Unreal Tournament werkt tussen beide OS’en.
[/quote:8e5600c143]
:?

• stel mijn vriend heeft géén bluetooth. Is er dan een mogelijkheid (extern) om toch bluetooth hierop te creëren?
  • welke kabels heb ik dan nodig, indien bluetooth niet gaat?
    Mvg,

Een gewone netwerkkabel doet het ook hoor.

Voor alle duidelijkheid, - PC = Dell 120L ([url]http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_120l?c=be&l=nl&s=lca[/url]) - Mac = MacBook Pro (allen wel gekend...)

Dus er is [u:9d91659fc9][b:9d91659fc9]géén[/b:9d91659fc9][/u:9d91659fc9] bluetooth aanwezig bij de PC!

Netwerk kabel? Is dat gewoon plug and play?
Mvg,

[quote:2668bea707="Kyokushinkai"][quote:2668bea707="KingAchille"]Age Of Empires II, Age Of Mythology[/quote:2668bea707]

Voor zover ik weer gaan deze games niet werken, aangezien de Mac multiplayer niet samenwerkt met de win multiplayer.[/quote:2668bea707]

Ben je daar absoluut zeker van … ? :roll:

Zou wel spijtig zijn … Wou het volgende week eens spelen tegen een vriend van me :cry:

[quote:f115a1c93f="Ka Chun"][quote:f115a1c93f="Kyokushinkai"][quote:f115a1c93f="KingAchille"]Age Of Empires II, Age Of Mythology[/quote:f115a1c93f]

Voor zover ik weer gaan deze games niet werken, aangezien de Mac multiplayer niet samenwerkt met de win multiplayer.[/quote:f115a1c93f]

Ben je daar absoluut zeker van … ? :roll:

Zou wel spijtig zijn … Wou het volgende week eens spelen tegen een vriend van me :cry:[/quote:f115a1c93f]

Ik heb het even opgezocht.

[quote:f115a1c93f=“macsoftgames.com”]Does Age of Empires II for the Macintosh support multiplayer gaming with players on Windows-compatible PCs?

Answer: Unfortunately, we are unable to offer support for cross-platform, multiplayer gaming at this time. However, players can log onto http://www.gameranger.com to compete in multiplayer scenarios with other Mac users on the Internet. LAN multiplayer gaming is supported between Macs using TCP/IP.[/quote:f115a1c93f]
Age of Mythology kan ik zo niet vinden, maar dat heb ik al eens geprobeerd en werkte niet. Of ik moet al iets fout gedaan hebben.

Dus met een normale netwerk kabel zou dit moeten lukken... Hoe doe je dat, wat heb je nodig, moet je iets configureren,... Mvg,

Hey,

Iemand die weet of je in een netwerk mac-pc First to Fight: Close Combat kan spelen?

Greetz