Netwerk-printproblemen, maar alleen met Photoshop

Ik heb een Air-Print printer (Canon ip7250). Ik kan vanaf iMac, iPhone en Macbook prima draadloos printen. Maar op diezelfde iMac staat ook Photoshop en printopdrachten in Photoshop komen niet bij de printer.

Sluit ik, naast AirPrint, ook de USB kabel aan, dan krijg ik er een printer bij in het systeemoverzicht. Wanneer ik die kies print ook Photoshop als een zonnetje.

Dus: de netwerkverbinding iMac-printer is goed (want alle app’s kunnen printen), alleen Photoshop (op dezelfde iMac) wil uitsluitend printen met een usb-kabel.

Suggesties?

Niemand enig idee?

Je kunt in Photoshop ook nog kiezen voor Print settings. Kijk eens of daar alle instellingen goed staan. Dat wil nog wel eens voor verrassingen zorgen namelijk.

Bedoel je deze?

Daar kan ik alleen kiezen tussen USB en AirPrint-printer. Verder is daar niet zoveel in te stellen. Het vreemde is dat alle andere app’s als Office etc gewoon via Airpirint printen vanaf deze iMac.

Misschien omdat jouw Canon iP7200 niet vermeld staat als zijnde AirPrint compatible?

https://discussions.apple.com/thread/6072835

https://www.canon.nl/support/consumer_products/apple_airprint_guide/

@BigZ:

Het is een 7250, niet 7200. Staat in de lijst bij Apple (https://support.apple.com/nl-nl/HT201311) en op de lijst bij Canon.
Alle andere app’s op deze iMac herkennen de AirPrint, alleen PS niet …

abbenhui op 30 maart 2019 om 08:57 Daar kan ik alleen kiezen tussen USB en AirPrint-printer.
Dan kies je de AirPrint-printer en is je probleem opgelost, niet dan?
<p class="cite">GoeieDag op 30 maart 2019 om 11:32</p>
abbenhui op 30 maart 2019 om 08:57 Daar kan ik alleen kiezen tussen USB en AirPrint-printer.
Dan kies je de AirPrint-printer en is je probleem opgelost, niet dan?
Nu zie je me voor erg dom aan. Ik ben begonnen met alleen een AirPrint printer. Dat werkte niet. Toe de usb-kabel aangesloten; dat werkt wel. Toen terug naar AirPrint: helaas ...

Niks aanzien voor dom. Maar we moeten het doen met de info die jij opschrijft, want we staan er niet naast.

PS ziet de AirPrint printer dus wel? En je kunt ook een printopdracht geven? Hij geeft dan geen waarschuwing o.i.d.? Staat die opdracht dan wel in de ‘afdrukwachtrij’?

Printen vanuit alle app’s op de iMac met als printer de AirPrint printer gaat perfect. De opdracht komt in de wachtrij te staan en het lampje op de printer gaat knipperen en dan start het afdrukken.

Printen vanuit Photoshop op de iMac met als printer de AirPrint printer gaat niet. Ik geef de opdracht ‘afdrukken’, vervolgens gebeurt er niets. Er komt niks in de wachtrij te staan en de printer reageert dus ook niet.

Kies ik als printer voor de USB-printer (zelfde printer, maar dan met de kabel) dan gaat het perfect. De opdracht komt in de wachtrij te staan en het lampje op de printer gaat knipperen en dan start het afdrukken.

Printen vanaf m’n iPhone (dus via AirPrint) gaat perfect.

Mag Photoshop wel de wifi op?

<p class="cite">Brombeer op 30 maart 2019 om 13:17</p> Mag Photoshop wel de wifi op?
??? Die begrijp ik niet .... Die hele iMac hangt aan de wifi; ik kan me niet voorstellen dat je dat in PS kunt 'uitzetten' ...

Vooruit: we maken het nog gekker. Net PS geïnstalleerd op m’n Macbook. Print als een zonnetje via AirPrint …

Er zal wel een progje in de weg zitten, zoals een virusscanner of firewall o.i.d. Even nadenken wat er op die iMac in de weg zou kunnen zitten.

En altijd maar weer: werkt het wel opgestart in de veilige modus? Werkt het wel ingelogd in een andere, schone gebruiker?

Dank allen, ik geef het op.
Ik heb veilige modus nog geprobeerd, en zelfs Command-R. Niks.

Het werkt met usb, en alle andere app’s en apparaten werken met AirPrint. Ik vind het verder best.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de bestandsgrootte ‘in de weg zit’. Bitmapbestanden zijn aanzienlijk groter dan die van bv Word of een vector-gebaseerde app.

Kan je het eens testen met een miniatuur GIFje of iets dergelijks? Iets kleins in ieder geval.

Daarnaast was er nog ergens een vermelding van het optimaliseren van Photoshop.

<p class="cite">abbenhui op 30 maart 2019 om 13:17</p>
<p class=”cite”>Brombeer op 30 maart 2019 om 13:17</p> Mag Photoshop wel de wifi op?
??? Die begrijp ik niet …. Die hele iMac hangt aan de wifi; ik kan me niet voorstellen dat je dat in PS kunt ‘uitzetten’ …
En applicatie-firewall zoals Little Snitch kan een regel hebben die een bepaald programma verbiedt om contact met buiten te maken. Als dat buiten in die regel wat streng gedefinieerd is (niet alleen het grote internet, maar ook het thuisnetwerk) dan zit photoshop mokkend op zijn kamertje met huisarrest uit het raam te kijken.

Als het op dat Bookje vlekkeloos werkt, kun je eens op beide machines alle instellingen van Photoshop nagaan: ‘gewoon’ alle menu’s af lopen. Tijdrovend, maar wellicht vind je iets dat verschilt.

En heb je al eens een andere user aangemaakt en het daarmee geprobeerd?