Netwerk probleempjes iMac

Ik heb wat problemen met mijn iMac's internet. Tenminste, dat denk ik. De problemen liggen alleen bij de websites partyflock.nl, hyves.nl en het onemorething forum (van alle websites die ik dagelijks/wekelijks bezoek).

Deze sites werken nagenoeg goed… de helft van de tijd.
De andere helft van de tijd krijg ik netwerk time outs.
Op mijn PC had ik dit probleem nooit, en op mijn MacBook werkt het ook gewoon goed.

Meestal duurt het zo’n 15 - 30 minuten voordat ik deze sites weer kan bezoeken, maar het probleem blijft zich herhalen.
Erg irritant.

Iemand die ervaring heeft met dit probleem?

Heej, Tom jonge :P Nog Welkom he!

Ik heb er ook soms last van maar niet zo lang met de tijd.
Kan denk ik ook aan de website zelf liggen.

Ik weet het niet zo.

Darwin :smiley:

Misschien ligt het aan je DNS adressen

Probeer de volgende adressen eens:

208.67.222.222
208.67.220.220

Vergeet niet om je oude adressen eerst op te schrijven!

Ligt het misschien aan de AirPort, ik heb een ook een AirPort thuis, en met pc's werkt ie perfect maar met macs heeft ie idd vaak moeite. Kijk of er misschien een update is voor je mac of AirPort.

[quote:6e13e71f17="GuusBeckers"]Misschien ligt het aan je DNS adressen

208.67.222.222
208.67.220.220

Vergeet niet om je oude adressen eerst op te schrijven![/quote:6e13e71f17]
Die zijn per computer verschillend, dus dar zal niet werken :P.

Met 1 grote overeenkomst, computers maken thuis meestal verbinding via 1 router.

Als deze router er te lang over doet met het vertalen van 123.123.123.123 naar www.onemorething.nl is het alleen maar logisch dat webpagina’s niet laden :wink:

[quote:052a81f02a="Tim van Elsloo"][quote:052a81f02a="GuusBeckers"]Misschien ligt het aan je DNS adressen

208.67.222.222
208.67.220.220

Vergeet niet om je oude adressen eerst op te schrijven![/quote:052a81f02a]
Die zijn per computer verschillend, dus dar zal niet werken :P.[/quote:052a81f02a]
Waar heb jij het nou weer over? Per computer verschillend, dus het zal niet werken !?

Ik heb hier Ziggo als provider en als ik geen (optionele) DNS adressen invul worden de standaard adressen van Ziggo gebruikt en geloof me, die zijn heel slecht.
Sinds ik die twee adressen hierboven (van OpenDNS) gebruik heb ik geen last meer van websites die langzaam openen.

Je moet natuurlijk IP adres en DNS adres niet door elkaar halen, dan krijg je wazige zaken en nog steeds geen werkende internetverbinding.

Elk netwerk heeft andere DNS - adressen :P Anders had de provider die dns adressen toch nooit hoeven instellen :P. Dat had de computer gedaan omdat ze dan toch overal hetzelfde waren.

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat DNS is Tim

DNS vertaalt een IP adres (83.10.239.9) naar een adres dat wij herkennen (www.google.nl)

Elke provider heeft DNS servers die dit voor hun klanten doen, helaas zijn deze vaak nogal traag wat dus deze netwerkproblemen geeft.

Het veranderen van deze instellingen zorgt ervoor dat de computer op zoek gaat naar een andere (snellere) server die het adres vertaalt. in dit geval zijn de servers 208.67.222.222 en 208.67.220.220 sneller dan de servers van de provider.

Voor meer info http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System

[quote:6c1c2727ee="GuusBeckers"]Volgens mij begrijp je niet helemaal wat DNS is Tim

DNS vertaalt een IP adres (83.10.239.9) naar een adres dat wij herkennen (www.google.nl)

Elke provider heeft DNS servers die dit voor hun klanten doen, helaas zijn deze vaak nogal traag wat dus deze netwerkproblemen geeft.

Het veranderen van deze instellingen zorgt ervoor dat de computer op zoek gaat naar een andere (snellere) server die het adres vertaalt. in dit geval zijn de servers 208.67.222.222 en 208.67.220.220 sneller dan de servers van de provider.

Voor meer info http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System[/quote:6c1c2727ee]

Dat snap ik :P.
Maar als ik jou, mijn DNS adres geef, heb jij er niets aan omdat jij bij een andere provider zit :P.

Bijd e meeste mensen is het gewoon hun router adres ;)

De serveradressen die ik heb gegeven zijn ISP onafhankelijk dus ze kunnen door ieder persoon gebruikt worden

Ik heb die twee DNS adressen ingevoerd, maar er blijkt weinig verschil. Moet er wel bij zeggen dat er al een adres in the DNS lijst staat, die je niet kunt aanklikken (grijs van kleur).

[quote:37e0fae709]Heej, Tom jonge Razz
Nog Welkom he! [/quote:37e0fae709]

Thanks man. 8)