Netwerk tussen iBook en G4...

Wie weet wat er aan het handje is. Ik ben sinds kort bezig met jaguar op beide machines en een netwerkverbinding via ethernet aan het opzetten. Opzetten is niet helemaal het juiste woord, want hij deed het via die verbinding prima toen er op beide OS9 draaide. Zelfs met OS9 en OSX werkte het nog. Maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar. Ik snap er niets van. Ik wil niets ingewikkelds, maar gewoon bestanden uitwisselen. Ik heb van alles geprobeerd. Via een direct ip en in de netwerkbrowser. Ze vinden elkaar wel maar wanneer het venster ontstaat met:"login als gast of geregistreerde gebruiker" kom ik niet verder. Ik heb al nieuwe accounts aangemaakt, maar dat mocht niet baten. Appletalk staat aan privilleges zijn verleend, maar ja.... Wie helpt mij uit de brand.

Bedankttotzover.

[mod:42d84a6dc3=“iRuben”]Topic titel aangepast[/mod:42d84a6dc3]

Begrijp ik dat je een ethernetkabel tussen je G4 en je iBook hebt en dan vastloopt op t scherm. Als gast of als geregistreerde gebruiker??

Als dat zo is kan je als gast altijd zonder wachtwoord naar binnen…
Je hebt dan alleen toegang tot de shared map

Als je binnen gaat als geregistr gebruiker moet je de gebruikersnaam van je account op de andere comp + password (van je acccount op de andere comp ) invullen en dan zou het moeten werken

Succes

thanx. Ik hoopte ook dat het zo zal werken, maar bij beide geeft hij aan dat de gebruikersnaam foutief is of dat het password niet geldig is of inloggen is niet toegestaan en dat ik contact moet opnemen met mijn netwerkbeheerder (dat zal ik doen). Het duurt ook heel lang voordat die uberhaupt een verbinding is.

Hoezo netwerkbeheerder. Het zijn jouw computers toch, snap ik niet zo....maargoed

dat staat in de melding, die ik krijg bij het inloggen. Ik vond het wel ironisch. Inderdaad ben ik dat zelf. Maar toch blijft het vreemd dat die niet wil inloggen. Zowel als gast als op naam geeft hij de zelfde melding.