Misschien kun je wat meer vertellen? hoe ver staan ze van elkaar vandaan(mac en wintendo) er zijn verschillende mogelijkheden om het voor elkaar te krijgen . ik heb het al meerdere keren gedaan met mac en wintendo.. het werkt wel...!
Het goedkoopste is een crossover netwerkkabel tussen beide machines te leggen en eventueel afhankelijk van de windows en de OS versie van de apple wat instellingen te maken!
Leg een cross kabel tussen pc en mac of hang ze allebei aan een swith hub of router en dan ga je in de mac sysprefs sharing personal file sharing en windows sharing aanvinken. Dan ga je terug naar de finder en click je go aan en connect to server of + K en typ je smb://10.0.1.x of het ip nummer dat je windows krijgt als je werkt via DHCP. En nu krijg je, soms na even wachten, al de gedeelde mappen te zien van je windows.
[quote:3cb663750a="Welles"]Waarschijnlijk hoeft een crossover kabel niet eens. De meeste nieuwe Macs "crossen" de aansluiting zelf als dat nodig is.[/quote:3cb663750a]Dat zijn nog eens leuke tips! ik altijd met mijn crossover kabel in de weer.. ga gelijk effe proberen.
[quote:0a45d7855b="Welles"]Ja, erg leuk als pc gebruikers zuchten "Oei, dan heb je zeker even een crosskabel nodig" En dan kunnen zeggen "nee hoor, plug maar in"
Hier is een lijst met Apple producten die geen cross nodig hebben:
er zit op je mac en op de wintendo (als het goed is ) een netwerkpoort oftewel een ethernetkaart. daarin plug je de utp of ethernet kabel(is het zelfde) en dan is je netwek klaar.. de instellingen in de mac op windows deling en away you go! de windows instellingen doen er niet echt toe want als je een netwerklocatie aanmaakt dan heeft die het ip adres van je mac \ip-adresinlognaam van je mac daarna wordt je gevraagd om je inlog naam en wachtwoord.. na wat wachten zie je al je macintosh files en kun je alles heen en weer kopieren. wat ook erg goed en snel gaat is met een firewire kabel en dan je mac opstarten met t ingedrukt dan doet ie net of ie een firewire hardeschijf is en kun je ook kopieren knippen plakken enzovoort en dit gaat SNEL!. belanrijk is wel dat je eerst de mac opstart (met t) en dan de wintendo en om weer te ontkoppelen eerst de wintendo en dan de mac uit.
ik bedoel hoe moet ik dan nou die modem aansluiten???
nou zit dat adsl snoer in mn modem ingeplucht en in me windows computer..
op die netwerk kaart tog? of begrijp ik dat verkeerd ( zal wel )
want die utp/ethernet kabel moet op die netwerk kaart…
of moet ik dan steeds omdraaien???
Ja dan heb je een klein probleem idd.. wat je kan doen is voor niet al te veel geld een router kopen en dan is je netwerk er altijd tussen je mac en pc en kun je met beide op het internet.!! een investering die het geld waard is..wat ook nog kan is voor 10 euro een tweede ethernetkaart kopen voor je mac of pc maar dat is een mindere charmante oplossing...
maar ik heb wel een multi pc modem…
kan je daar niks mee regelen??
snap zelf wel dat als ik er nog een kabel bij trek dat ik op 2 comps internet heb
maar daar gaat het mij niet om, het gaat mij er om dat ik die bestanden op de windows comp kan zien??
maar ik heb wel een multi pc modem…
kan je daar niks mee regelen??
snap zelf wel dat als ik er nog een kabel bij trek dat ik op 2 comps internet heb
maar daar gaat het mij niet om, het gaat mij er om dat ik die bestanden op de windows comp kan zien??[/quote:6b12c194b5]Een multi pc modem is dat een vernederlandsd woord voor router misschien? persoonlijk weet ik niet wat dat is namelijk. zitten er meerdere netwerpoorten in? dan zou het wel eens goed kunnen dat je een modem/router hebt en dan ben je met een netwerk kabel klaar…
dan is het gewoon de pc erbij in prikken en je netwerk is er en zou je eigelijk meteen aan de slag kunnen