Netwerk valt weg na openen iTunes

Ik had sinds enige weken last van een draadloos netwerk dat niet naar behoren werkte. Trage verbinding, signaal dat wegviel. Dit kwam allemaal sinds ik mijn US Robotics Wireless Router een firmware update had gegeven, althans dat dacht ik. Ik heb er nog ff mee zitten stoeien en toen bleek dat ik in de buurt een hoop andere draadloze netwerken had. Ik heb toen de router van zijn standaard kanaal afgehaald en een ander kanaal toegewezen. Sindsdien heb ik echt een super verbinding.

Maar nu zit ik met een ander probleem, als ik iTunes open vliegt mijn verbinding eruit en kan ik er niet terug op komen. De enige remedie is dan de router resetten. Het lijkt te gebeuren zodra hij mijn podcasts op gaat halen. Hebben andere mensen hier ook last van? Ik heb een MacMini 1.42 Ghz, 10.3.9 met een Airport Extreme en de laatste versie van iTunes.

Groet van de Naut

Je hebt twee routers, lees ik dat goed ?

of is die U.S robotics een modem ?

Nou wat me het enige zo invalt is dat iTunes namelijk zichzelf op het netwerk bekend maakt via bonjour zodat je je muziek kunt sharen. misschien muziek delen uitzetten en nog eens proberen. weet je in ieder geval dat het daar wel/niet aan ligt.

hmm,

ik weet niet of dit werkt…

mogelijk dat wanneer itunes gestart wordt een kanaal conflict ontstaat (itunes gebruikt hetzelfde kanaal als het kanaal dat is ingesteld op de router), alleen lullig dat het zo dan afgehandeld wordt.

wat je kunt doen:

testen:

in de voorkeuren van itunes het sharen/delen vanje bibliotheek uitzetten, opnieuw opstarten, indiende router er dan niet ‘uitvliegt’ het sharen weer aanzetten en observeren wat er gebeurt.

Zou het probleem veroorzaakt worden door een kanaal conflict
Selecteer een ander kanaal op de router, en dan itunes op starten,mogelijk dat dat het probleem oplost.

ben even door m’n opties heen…

suc6 in ieder geval,

obi

@ Jeroenimo Die US Robotics is de wireless router en ik heb een Airport Extreme kaart in mijn MacMini. Dus maar 1 router.

Ik ga iig jullie suggesties proberen. Ik laat weten hoe het afloopt. Iig bedankt!

Naut