Netwerk versterken

Hey allen,

Ik merk dat de experiabox toch niet altijd aan de eisen voldoet op het gebied van wifi. Heb van alles geprobeerd maar merk dat de Macs binnen 30 sec worden gedisconnect en vervolgens na een tijd komt hij weer terug en blijft.
Via een airport kan i, me niet herinneren dat dit ooit gebeurd is.

Nu zou ik graag 2x ap express willen aanschaffen. 1 boven en 1. Beneden

Beide verbonden met de experiabox welke nu geen wifi meer geeft. Vervolgens dan de ape's via netwerk kabel 1 wifi netwerk aan laten bieden in huis. Dus op 2 plekken dus sterk signaal.

Iets staat me bij dat in zon geval je een ap extreme + express moet hebben..... Ik was dus benieuwd of het met de nieuwe expressen nu wel mogelijk is om het netwerk uit te breiden?

Nee, ik liep ook tegen dat probleem aan een tijdje terug. Ik heb toen een Express aangeschaft maar ik kon mijn Wi-Fi netwerk niet uitbreiden. Je moet nog steeds een Extreme als basisstation hebben wil je je bestaand Wi-Fi netwerk uitbreiden. Anders ben je aangewezen op het aanmaken van nieuwe netwerken.

Ik heb met andere woorden dus thuis twee Wi-Fi netwerken. Eentje die wordt uitgestuurd vanuit de router van mijn internetprovider, en eentje die wordt uitgestuurd door mijn Airport Express.

[quote=stefsegers url=http://www.onemorething.nl/community/topic/netwerk-versterken#post-2504786 time=1356550368]Nu zou ik graag 2x ap express willen aanschaffen. 1 boven en 1. Beneden. Beide [b]verbonden[/b] met de experiabox welke nu geen wifi meer geeft. [/quote]
Als je dat verbinden met 2x een ethernetkabel doet werkt het prima met 2x AirPort Express. Je breidt dan niet je netwerk uit, maar zet twee keer hetzelfde (zelfde naam/wachtwoord) draadloze netwerk op.

Lijkt heel veel op een probleem dat ik met een jubilee modem van Ziggo had. Bleek na een reset dat het modem zelf regelmatig van frequentie wisselde. Nadat ik een vaste frequentie had ingesteld werkte weer alles naar behoren.
Is misschien niet de oplossing die je zoekt maar kan wel de basis van het probleem zijn.

Hi ronBo

Ik heb even gekeken naar de instellíngen maar mijn experiabox zit vast op kanaal 13. Meer kan ik er niet aan doen.

Hoop nog steeds op en FireWire ofzo van deze box

[quote=stefsegers url=http://www.onemorething.nl/community/topic/netwerk-versterken#post-2505368 time=1356638944]Hoop nog steeds op en FireWire ofzo van deze box[/quote]

Wat bedoel je hiermee?