Netwerk voor alle Macosx-ers

Als we nou genoeg leden hebben.... kunnen we via het sharen van onze airports in heel Nederland en Belgie OVERAL internetten. Zou dat niet geweldig zijn?

…:< > :slight_smile: <> :wink: <> :slight_smile:

Te lang op een feestje blijven hangen? Iedereen maar moeite doen om zijn netwerk zo optimaal mogelijk te beveiligen, ga jij dat ff openzetten. :D

Heheheh... :P Let's Do it! :wink:

Ik denk dat het toch wat moeilijk wordt. Niet alleen de veiligheid. Maar ook het bereik. Je zou voor de grap eens in een auto rond moeten rijden en kijken hoeveel netwerken je tegenkomt. Ben bang dat het erg moeilijk gaat worden.

Daar komt nog bij dat wij mac-gebruikers in een minderheid moeten leven. Zo’n netwerk opzetten zal al gemakkelijker gaan met alleen maar pc-gebruikers.

Een lijst met Hotspots....

Het is bij mijn weten niet mogelijk om een draadloos netwerk aan te leggen dat enkel MAC's toelaat en pc's blokkeert. Je zou dan een lijst moeten hebben met alle mac-adressen en die in elke hotspot updaten (of een gesharede lijst maken).

Verder zit je ook met het probleem dat je dan onbeperkt kan downloaden, wat met telenet en bijbehorende telemeter niet echt leuk is.

[quote:eff93212da="fredmatrack"]Het is bij mijn weten niet mogelijk om een draadloos netwerk aan te leggen dat enkel MAC's toelaat en pc's blokkeert. Je zou dan een lijst moeten hebben met alle mac-adressen en die in elke hotspot updaten (of een gesharede lijst maken).

Verder zit je ook met het probleem dat je dan onbeperkt kan downloaden, wat met telenet en bijbehorende telemeter niet echt leuk is.[/quote:eff93212da]neej hoor…want elke MAC adres begint met een aantal cijfers wat de fabrikant aanduidt :slight_smile:

Zou handig zijn, ware het niet dat ik dan even snel een mac adres van de Apple reeks kloon :D

hey,

@ fredmatrack, je kan in de IP-stack zien wat voor computer en welk systeem het is.
Dus een “only” mac netwerk is wel degelijk mogelijk.

De dekking wordt een stuk lastiger, ik heb het er ook wel een s over met vrienden.
En wij wonen niet echt ver uit elkaar voor a’damse begrippen, maar je hebt aardig wat aansluitingen nodig.

Hhahahahha om de 50m een macgebruiker, van brussel naar a’dam.

greetzz